• Knall

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Smecker skrev 2014-12-28 19:37:33 följande:

Smäller? Har jag inte hört.

Fyndig. ..
    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • Knall
    Anonym (Signe) skrev 2014-12-28 22:01:38 följande:

Du är fan ingen surkärring! Du är en kärring med sunt förnuft och empati. Hatten av för dig.

Tackar! Har även en skotträdd mamma som, så länge jag kunnat minnas, gömt sig i bilen i garaget med öronproppar och hög musik.

Och de som flytt från krig?

Och varje jävla år så väntar jag på att en raket ska dåna in i mitt vardagsrum och sätta fyr på hela huset... *inte nojig alls*
  • Knall
    Anonym (Signe) skrev 2014-12-28 22:58:59 följande:

Har haft turen att slippa vara med om att se en hund med ångest under fyrverkeriorgier, men jag har förstått att det är ett helvete både för djuret och för hussen/matten som måste uppleva hur deras djur lider utan att kunna göra något. Det går ju inte att få ett djur att förstå att det inte är farligt heller. Mitt förslag: Låt alla oförstående och illvilliga fyrverkerifantaster tillbringa en kväll med en hund i panik så kanske de börjar fatta och vilja förstå. Nu är jag hundvakt och hussen har sagt att hans hund inte brukar reagera mer än att han gnäller lite, men det är ju när husse är med. Jag är lite orolig inför nyår, faktiskt.

Vi har haft två... Bägge lyckades slita sig och sticka till skogs.. tog 2 dygn att få hem ena en gång. Mitt i smällkalla vintern..

Bara du beter dig lugnt, sätter igång lite musik och bara finns där så går det nog bra.

Du kan alltid rådfråga en veterinär om lite mer handfasta råd om du känner dig osäker.
  • Knall

Ungarna fick varsitt Chrome Cast i julklapp.. Lillflickan är salig över att äntligen kunna se på Netflix i sitt rum..

Hon har nu somnat framför "Dumma Mej"

• Knall

Jag roar mig hejvilt.. farbror doktorn sa "bronkit" så här sitter jag med tabletter och en sådan där sak man inhalerar i.. inhalator kanske det heter, ja..

Lillflickan och hennes kompis kör världens övertalningskampanj för att få ut mannen i snön.. De är riktigt roliga..

Någon som kan ge tips på enkel nyårsmat?

Blir inget storfirande för mig inte....

• Knall
    Smecker skrev 2014-12-29 17:19:54 följande:

Tackar, Gustaf...
  • Knall
    Brunhilde skrev 2014-12-29 17:21:24 följande:

Donken.

Mäh.. har ni inte mer fantasi än så!??
  • Knall
    Aniiee skrev 2014-12-29 17:25:20 följande:

Randig pizza. Fixas enkelt med pizzakit från kyldisken + 4-6 olika fyllningar.

Nja.. får se.. Funderar på någon mousse eller fromage till efterrätt.. eller kladdkaka.. glass.. paj.. nu är jag hungrig....
  • Knall
    Brunhilde skrev 2014-12-29 17:39:01 följande:

Eller varför inte vända på det och göra en efterrättspizza med frukt och blandat vit- och mörk choklad.

Åååååååh!
  • Knall
    Aniiee skrev 2014-12-29 17:44:52 följande:

Clementinmousse med chokladsås.....

Dubbel- åååååh!
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!