Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

taquine skrev 2014-08-31 23:44:28 följande:
    Ok din får träffa min, smile1.gif Snällare finns inte . Dumsnäll om man ska vara ärlig. Darrar när elaka taxen kommer  på gatan , typ smile2.gif  
    Alltså deras hund är jätte trevlig mot människor och barn och alla andra hundar som inte är rottisar. Men som valp blev hon attackerad av en rottis och hon anser väl att attack är bästa försvar efter det. Hon har min fulla förståelse där  

Det i kombination med min som oftast vill äta alla hundar när man möts ute, ja de fattar ju vem som helst, om det inte smäller då så är det ett mirakel som man kan tacka för en evighet framåt sedan.
    Nu har min hund lugnat sig lite och hon funkar med vissa andra hundar, förr funkade hon med alla. Men just möta andra ute som är ute och går. Kan absolut få henne att sitta still och bara titta en bit ifrån, men skäller den andra eller visar minsta agg i kroppsspråket så förvandlas min absolut till en sån där mördarhund alltså hon uppför sig inte helt enkelt och är helt fastlåst på den andra. I min värld inget stort problem efter som vi sällan möter andra hundar och jag vet om det och jag vet att jag kan hålla hunden även mina sämsta dagar, hon är ju inte så stor även om hon har kraft så det räcker och bli över.

Bortsett från det där så är hon ju som en bunke långfil och så dumsnäll att man bara HALLÅ åke påke vakna!
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • HäckHäxan
    Knall skrev 2014-09-01 00:21:46 följande:
    Nu när du säger det så blev jag attackerad som liten av en golden..
    Född och uppvuxen med hundar (en mamma som var uppfödare ) och blev sedan rädd för hundar större än en beagle typ.. tog år att bli fri från den rädslan. .

Var ute och gick ute på landet där jag växte upp.. gick i egna tankar. Plötsligt ser jag något i ögonvrån..
    En stor golden kommer rusande över en mindre åker, hoppar över diket, springer över vägen och ställer sig framför mig.. visar tänderna, morrar och "reser ragg".. hoppar plötsligt upp med tassarna mot mitt bröst och morrar från strupen..
    Jag tror inte att jag andades eller rörde en muskel.. helt paralyserad. Plötsligt rycks hunden bort från mig.. en bil med två äldre gubbar har stannat en bit ifrån och bägge har kastat sig ut och tagit tag i jycken.
    Ägarna är plötsligt där, tar hu sen i koppel och går därifrån.. gubbarna kör mig hem och berättar för mina föräldrar vad som hänt..
    Jag gjorde inget.. jag var bara ute på promenad.. var väl 12..
    usch vad ledsen jag blev nu över det minnet.. smile4.gif
    Vi ska inte ha hund än så vi har tid att fundera och bestämma oss...
    Usch vad trist var inte min mening att väcka kassa minnen OCH nej du gjorde inget fel. Tur inget värre hände även om jag förstår att det måste vart jäkligt obehagligt! 

Har blivit biten flera gånger jag, vissa av de betten är helt okej, alltså inget jag har ont av. Alla hundar kan ju naturligtvis bita, så är det, precis som katter.
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • HäckHäxan
    Madness82 skrev 2014-09-01 07:43:01 följande:

Grattis min Gretha som blir 3 år idag.

Men hallå sötnos och grattis <3
  • HäckHäxan
    Madness82 skrev 2014-09-01 09:20:47 följande:
    Åååå tack... jaha du menade henne ;)
    För allt vad jag vet så kan ju du vara minst lika söt
  • HäckHäxan
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-09-01 12:24:43 följande:
    Då skulle du se mig! Men då hade vi nog fått skicka dig på avvänjning! smile5.gif "Lätt beroendeframkallande"
    Alltså du bara skryter och skryter. Men några bevis för det hela finns inte!

Det är lite som att få ett stort paket och när man öppnar det så är det tomt... Vad hade du gjort med lådan?
  • HäckHäxan
    Knall skrev 2014-09-01 11:58:23 följande:
    Haha! Ingen fara.. smile6.gif Vi har pratat om min upplevelse förut när vi diskuterat hund.. Mamma hade ju terrier och det vet jag att jag INTE vill ha. Envisa som synden och myyyyyyycket jobb med...
    smile5.gif
    Tell me about it, hade ju en dvärgschnauzer som sagt. Det är på allvar den jobbigaste och svåraste hund jag någonsin jobbat med. Envisare mer obstinat jävla kärring får man fan leta efter. Saknar henne ofta, vi var nog lite lika hehe Tyst Ibland vill jag bara hämta hem henne igen.
    Knall skrev 2014-09-01 12:13:44 följande:
    Jag får nästan söthets-overdose! smile2.gif
    Riktigt jävla vacker, men så har jag en förkärlek för röda / rödaktiga katter också hehe.

• HäckHäxan
    Madness82 skrev 2014-09-01 12:47:46 följande:
    Ja dina fötter är det inget fel på :)
    Tack Det är för jäkla bra de där fötterna, de tar mig ofta från punkt a till b till c osv. Så de är inte bara söta att titta på, de fyller en funktion också
  • HäckHäxan

Har svårt att vänja mig vid min nya pressbild, blir förvirrad varje gång jag ser den och tänker jaha och vem är detta då

• HäckHäxan
    Anonym skrev 2014-09-01 12:54:22 följande:
    Ett apel?
    Yes liggande på en brunn i en tunnel. Ibland får jag för mig att fota saker längs min väg
  • HäckHäxan
    Madness82 skrev 2014-09-01 12:53:42 följande:
    Igår va ingen vidare party här, min granne gick och hängde sig Rynkar på näsan
    Men usch, fy vad tragiskt! Lägger ju lite sorti på dagen. Rynkar på näsan
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!