ErnstHugo skrev 2014-08-30 18:30:59 följande:
Nu tänkte jag första hand på min egen insikt om att den där umpf-i-magen-känslan som ibland utvecklas till det en del kallar kärlek
oftast gör saker i allmänhet och sex i synnerhet lite bättre.
Nu kan man inte vänta på prinsessan/prinsen som kommer med big löööööve medan livet passerar revy. Tror inte jag iallafall. Men man kan vara rädd om sitt lilla hjärta när man har skoj, svettas och får skavsår. Kanske lyssna lite extra noga efter umpf-känslan när man får lust till svett o skav. Jag vet inte
Hade för mig att jag hade insikt någonstans före 30, sedan separerade man efter 40 och vips var insikten borta ihop med mycket att annan upptäckarglädje var på topp :-P
Att vara singel på en mindre ort är nog betydligt svårare än i Göteborg, Stockholm eller Malmö. I stan är det mest singlar känns det som .
Jag förstod att du tänkte på dig. Jag tror att även om man har insikt, så kan saker ibland göra att den där mattan tillfället dras bort under fötterna på en. Det viktiga är väl att man landar igen.
Det låter så lätt allt det där när jag läser det. Jag är rädd om mitt hjärta, som för övrigt är stort och inte särskilt litet
Ja man kanske borde lyssna mer på det även under annat umgänge eller jag kanske borde. Men jag gör det inte, jag stänger av den delen liksom. Eftersom spelreglerna var klargjorda från start och jag håller mig till dem. Skulle mitt hjärta på något vis påverkats och ömmare känslor uppstå så skulle jag avbryta kk relationen helt enkelt. Det är ju inte hans fel eller ansvar om jag skulle få känslor tänker jag och jag skulle aldrig belasta honom med det heller. Skulle bara säga att vi kan inte ses mer, ha det världsbäst och må gött eller något sådant. Hade han frågat varför så hade jag förklarat som det var och hur jag tänker. Men jag hade aldrig sagt något om det om han inte frågade. Känner inte att jag vill tränga mig på någon och som sagt det är inte hans ansvar, jag visste ju spelreglerna när jag valde att umgås så som vi gör.
Sen hade saker fått ta sin tid, värka ut och gå över liksom, någon jävla gång måste det ju ändå släppa om man inte odlar det.
Tror du har rätt gällande större ställen, men det gäller nog överlag. Jag hade aldrig setts eller hört så mycket i en stor stad som jag gör här, möjligen i just det lilla område av den stora staden som jag bodde i men inte mer än så. Här vet så många vem jag är, vissa har kvar sin bild av hur jag var när jag var tonåring och tror på allvar att jag är samma som då, det kan jag inte hjälpa dem med. Andra känner mig ju bättre än så. Men jag kan inte handla diskret på ica, möter jag ingen i affären, så möter jag någon utanför, eller så känner / vet någon ur personalen vem jag är. Jag har inte ont av det, det har blivit en trygghet och det stör mig inte. Jag vet nämligen att det kan hända även på en krog i gbg, som sist, bartendern kände igen mig från gången innan jag var där och det var en månad innan. Men jag han inte säga klart min beställning så när jag sa ett glas så sa han 2 is i det eller hur och log brett
Tyckte det var gulligt att han kom ihåg det där faktiskt. Så jag vet inte riktigt vad som gör det. Min ena syster påpekade det en gång för hundra år sen när vi var ute i gbg och undrade hur fan jag fick barntenders att blanda saker som jag vill utan att de uppfattade mig som en jobbig jävel elelr fick dem att ladda min mobil i baren osv, komma in på krogen trots att jag bryter mot klädkoden. Men jag tror det beror på hur man lägger orden i munnen och att man uppskattar förmånen / det där extra man får OCH det gör jag enormt mycket och är lika tacksam varje gång.
Det där paret som följde mig till centralen sista, mannen där sa till mig att det känns som om jag känt dig alltid på något vis, man kan liksom bara vara som man är och jag gillar det sa han och hans tjej höll med. Sånt tycker jag är kul och sånt tar jag absolut positivt.
Ofta drömmer jag om förmågan att hålla mig i kulisserna, inte ses eller höras, men det kanske inte ligger för mig, jag är väl helt enkelt inte sådan mer än då och då. Fast jag gillar verkligen att iaktta folk och bygga liv om dem i mitt huvud under tiden