Sex och dravel tråden, hämningslöst!
Ser betydligt finare ut på.
Ser betydligt finare ut på.
Jag fryser fan arslet av mig!
Dubbla par strumpor, varma mysbyxor, varm tröja, tre filtar och jag hackar fortfarande tänder!
Sjukt sugen på varm soppa och/eller varm choklad, men tänker inte röra mig en milimeter just nu förrän jag fått upp lite värme..
Någon som vill överta huvudvärken jag haft sedan morgonen?
Försöker julpynta hemmet, men det går segt med en dunkande skalle.. Nu är i alla fall julstjärnor, julgranar, tomtar, jular diner och annat krimskrams uppe!
Jag slipper gärna 2xhuvudvärk, faktiskt.
Grattis! Herrarna ska ge sig ut på måndag och handla julpynt, det finns inget hemma. Bara min gamla julstjärna, och den ska jag sätta upp vilket decennium som helst. Julkalendrarna till ungarna ska vi sätta upp också.... Dags att dra fram jul-dofljusen =P Fick ett paket med 12 st i torsdags.
Visst är det fascinerande? Hur prydligt man än lägger sladdarna och hur lite man än rör de sedan den prydliga nedpackning så är det ÄNDÅ ett ormbo när man ska ha de igen....
Här får ungarna egenhändigt "hopsnickrade" paketkalendrar. Trots tråden förut om att föäldrar skämmer bort sina barn med 24 paket före julafton. Vilket, visst, men här består paketkalendern mer av saker de ändå skulle fått (bio- och teaterbiljetterna vi ändå skulle gå på, varsin baksak dagarna vi ska laga mat/baka tillsammans, lucialjusen osv osv)
Ja, så kan det gå. Du får väl dela upp bakningen lite =P Jag tänkte göra en deg siktebröd, men kom på att bakmaskinens knådare mystiskt har försvunnit och jag orkar inte knåda för hand idag.
Ok
Jag vet!! Var supernoga förra året med att packa ner dem, men likt förbannat...
Ungarna brukar få vanliga chokladkalendrar, men de börjar nästan bli för stora för det, vi har ingen fantasi så det fick bli så här istället..
Vi får baka i veckan och ha barnen som hjälp.. lite barnarbete* innan jul är väl inte fel?
Barnarbete blir bra!
Nä, ska man sova snart så man kan åka till arlanda imorgon?
Jahapp, är det dags att börja fira jul nu?
Ingenstans, jag ska möta Õjo-sama och hans pojkvän som ska vara hos oss över jul och nyår. Så ingen trevlig resa till någon trevlig shopping-stad för mig, tyvärr.
Adventsfika låter mysigt. Vi får väl ställa fram något här också.
Godnatt