Sex och dravel tråden, hämningslöst!
Eller hur!
Eller hur!
Hur lång tid tog det innan du förstod att mammons palats inte var för dig? Jag behövde inte gå över tröskeln innan jag förstod att det var inte för mig. Jag blir nästan lite anti-shopping på de där ställena och det kan väl ändå inte vara meningen. Jag trivs nog bäst på en baklucke-loppis eller marknad någon helt annanstans.
Om du vill kan nallen följa med dig som understöd. Han tar med sig sin ingram:
Jag blir tokig!! Nu har den mesta förkylningen lagt sig utom hostan!
Rethosta som ibland inte slutar förrän jag kräks!
Gör så hiskeligt ont i bröstet, halsen och svalget när det krampar så där..
Hade just ett "anfall" och spydde i handfatet. Ligger nu och försöker varva ner och det piper när jag andas antagligen av ansträngningen.
Var ju till vc i början av veckan och proverna var ju bra.. kan man få kikhosta som vaccinerad och vuxen?
Ja, ja.. skitsamma. . Jag är inte döende precis, men det är ju så grymt jobbigt och ÄCKLIGT att hosta tills man kräks!
När vaccade du dig mot kikhosta? Vaccinet mot kikhosta håller bara 20 år, ungefär.
Men hosta är asjobbigt. Käka ett par bitar mörk choklad/gör varm choklad på mörk choklad. Teobromin (som finns i choklad) är bevisat bra mot rethosta. Alternativt (mer sannolikt att du har hemma), honung, olivolja och citron. Blanda en tsk honung med några droppar olja och citron. Bra hostmedicin.
Någon som har lust att hämta mina lungor? Jag tror jag hostade upp dem där i hörnet någonstans. *pekar*
När ni/du ändå håller på så får ni/du gärna fixa en ny tvättmaskin också. Min bestämde sig för att ta självmord under helgen.. Hej kläder efter 2 vuxna och 2 barn (varav det ena barnet byter kläder som en annan byter celler i kroppen)!
Till anonyma M;
Livet har sina tendenser att sparka undan benen på de som redan är halta.
Allt man kan göra är att ta ett andetag i taget. Det finns alltid något värt att leva och kämpa för.. hur litet det än är..
Man får ta de strider man orkar. Om att överleva innebär att hetsäta och supa skallen av sig (IBLAND!) så är det man måste göra för stunden innan man kan ta sig ur skiten.
Man har rätt att krascha totalt ibland.. Tårar läker, aldrig helt, men de rensar systemet..
Stor kram!
23.55 och jag dricker min första kopp kaffe för dagen..
Varit en sådan där dag.. jag hatar sådana dagar.. förhoppningsvis är det bättre imorgon...
Brunhilde och Knall, tack för era kommentarer, dom gjorde mig väldigt mycket gladare ska ni veta Ibland är det befriande att bara få skriva av sig och kunna vara sig själv, utan att någon dömer en.
Den här tråden och alla ni som skriver i den är helt underbar(a)!
Elgiganten har kvällsrea.. vår tvättmaskin har gått sönder.. har varit hos mina föräldrar och lånat deras tvättmaskin.. Torktumlade mina jeans, men de hade inte torkat tillräckligt..
Sambon fick gå in själv på butiken.. Jag brukar kunna skita i hur jag ser ut, men ikväll är jag iklädd vinröda mjukisbrallor med text på låret och som slutar strax på ankeln.. till detta har jag svarta långstrumpor, kängor i ljusbrunt skinn, svart linne, grå stickad kofta.. håret uppsatt i hästsvans, flottigt upptäckte jag nyss, osminkad och med ett sår på hakan.. nej.. jag vägrar vistas bland folk!
Jippie! Historieätarna börjar på måndag! Mm, skinka under marängtäcke.