Inlägg från: Fjäril Vingad |Visa alla inlägg
  • Fjäril Vingad

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Knall skrev 2015-08-27 06:19:05 följande:

Att vina en onsdagskväll ihop med goda vänner måste ha varit mitt smartaste drag på länge...

Sånt kan behövas ibland. Hjärta
  • Fjäril Vingad
    Knall skrev 2015-08-27 20:56:09 följande:

Det gjorde det!

Idag har både jag och gubben beställt tid för att få bläck på kroppen... mitt andra smarta drag denna vecka...

Men ååå, jag vill också!!
  • Fjäril Vingad
    Aniiee skrev 2015-08-27 21:08:00 följande:

Någon som har något emot att jag dör nu? Matvanorna i amerikanska skolor gör mig mörkrädd......

Jo, det skulle jag ha nåt emot!

Vill vi veta ang maten...? :-/
  • Fjäril Vingad
    Aniiee skrev 2015-08-27 21:44:00 följande:

Alltid något =P

Nej, men jag tänker plåga dig ändå, bara för att du frågade.

Jag har en vän i Chicago, som har tre barn i skolåldern. Här är deras matsedel (Skollunch, alltså.....) nästa vecka och veckan efter:

Nästa vecka:

Måndag: Hamburgare, pommes, selleristjälkar, ranchdressing (doppa de "äkliga" selleristjälkarna i... och pommesen...), banan

Tisdag: Biffenchiladas, refried beans, calabacitas (en mexikansk grönsaks-side dish, oftast dränkt i både smör och ost). frukt

Onsdag: Varma mackor med kalkon och ost, gröna bönor, bbq-pommes, äpplen

Torsdag; Spaghetti och köttbullar, grönsallad, vitlöksbröd, päron

Fredag: Bbq-kyckling, ugnsstekt potatis, majs-succotash, apelsin, honungsbröd

Veckan efter (vecka 37? veckovill....)

Måndag: Ostpizza, morötter, ranchdipp, vindruvor

Tisdag: Varm/grillkorv (nötkött) i bröd, pommes, bbq-majs

Onsdag: Mac'n'cheese, broccoli, parmesan pretzels, frukt

Torsdag: Biff- och bönburritos, brown rice, ugnsrostade grönsaker, äpplen

Fredag: Kyckling Alfredo, pennepasta, gröna bönor, parmesanbröd

Är det bara jag, eller är det något fel här?

Åh! Humm...
  • Fjäril Vingad
    Aniiee skrev 2015-08-27 23:55:18 följande:

=P

Min flickvän lagade kycklingsoppa och varma mackor till middag idag. Soppan vara bara lite bränd, och mackorna hade i alla fall fyllning.... 

Själv var jag utsvulten och bestämde mig för spaghetti på vilken jag slängde på en tetra carbonarasås... Oh joy!

Nåja, i helgen är det firmagalej och förhoppningsvis gott käk!
  • Fjäril Vingad
    Aniiee skrev 2015-08-28 14:23:56 följande:

Förstår det =PAlltid något. Även om carbonara med grädde i inte är carbonara alls, utan snarare en alfredo. Nitpick.....

Kul! Här blir det inget vidare galej, jag ska skriva klart en filmlista, äta potatisgratäng och kassler och kolla alla serieavsnitt jag missat i veckan. Ganska många, för jag har bara sett Junjo Romantica den här veckan.... Missat:

Disney Shorts

Fairy Tail

Dark Matter

One Piece, Mythbusters

Hannibal

The Last Ship

Falling Skies

Gravity falls

Hetalia

Suits

Allt jag BORDE sett. En del av de har jag aldrig sett alls, så ligger lite i lä..... Ska ta igen lite.... 

Du har fullt upp!

Själv ska jag prova att måla en tavla idag. Det är aktivitetsdag idag, så vi har fått välja lite olika saker att göra. Ska bli kul att prova nåt nytt!
  • Fjäril Vingad

Jag är för gammal för att orka partaja halva nätterna, komma i säng strax före tre och sen behöva gå upp ca sex timmar senare... :-/

*trött*

• Fjäril Vingad
    Brunhilde skrev 2015-09-20 13:39:53 följande:

Det suger rätt skönt här faktiskt.

Men vad är hemmasysslorna för något? Måste vara något jag fullständigt ignorerat...

Tvätten, Brunis. Och disken. Och plockandet innan man ens kan fundera på att börja dammsuga...
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!