• D W

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Brunhilde skrev 2014-08-15 19:52:31 följande:
    Har varit i Ullared, inget jag gör om frivilligt.
    Säger som du sade till mig när jag gav melodifestivalen en chans

"Åh, hjärtat! Vad hade du väntat dig?" lite bubble-girl varning där
  • D W
    Brunhilde skrev 2014-08-23 01:35:18 följande:
    Just idag suger allt getpung. Fast jag borde vara glad och tacksam. Det finns så mycket att vara tacksam för, källaren är inte översvämmad och jag behöver inte oroa mig över att jag glömt betala försäkringen
    Bra inställning, kommer man långt med

• D W
    Brunhilde skrev 2014-08-28 14:25:10 följande:
    Spring över till musiktråden och lyssna på DWs zydeco-tips, så blir du garanterat gladare. Det funkar på mig iaf (då borde det ju vara ett universalmedelObestämd )
    {#emotions_dlg.flower}
    Nu blev jag alldeles extra glad Bra bot mot bajspaj.

• D W
    Aniiee skrev 2014-09-01 15:29:04 följande:
    I månaden? Jag trodde de bara körde Hesa Fredrik en gång i kvartalet Förvånad
    Så brukar det vara. Skarpt läge hemma hos Signe emellanåt kanske.
  • D W
    hännrick skrev 2014-09-05 11:00:08 följande:
    Domstolen ersatte hans utlägg för resor och dylikt med ca 1000 kr. Socialsekreteraren drog då av samma belopp på kommande månads bistånd, men det var bara början.
    Tycker jag är fel. Detta är ju ersättning för omkostnader.
    Senare kom ersättningen från brottsoffermyndigheten, nästan 17.000 kr, det skadestånd som gärningsmännen dömts att betala. Nu betalar inte socialsekreteraren ut något alls förrän skadeståndspengarna beräknas vara slut. 
    Tycker jag är principiellt rätt förutom att skadeståndet är löjligt lågt.
    Hade din kompis fått en massa miljoner i stället hade det väl varit knasigt att få ekonomiskt bistånd.
    Ekonomiskt bistånd skall väl principiellt inte betalas till dem som inte behöver det.
    Vad tycker ni om det här? Ska den som är fattig inte ha rätt till skadestånd om han/hon utsätts för brott?
    Han fick ju skadestånd.

• D W
    Brunhilde skrev 2014-09-05 12:24:26 följande:
    Rätt att behålla skadeståndet, utöver socbidraget. Det tolkar iaf jag det som.
    Om de bara räknar hans extraomkostader i skadeståndet så tycker jag också ha borde få behålla det utöver sitt socialbidrag. Då täcker det omkostader. Sedan tycker jag det sättet att räkna ut skadestånd är helt fel i så fall. Tycker han borde få minst en miljon om han blir påpucklad.
  • D W
    Brunhilde skrev 2014-09-08 12:49:56 följande:
    Lite som alltid, allt eller inget. Skäms
    Till min stora förvåning är det ingen som har lust att hänga på. De jag har pratat med har lagt upp värsta asgarvet och undrat hur i hela helvete jag kom på att en mördarsport var bästa sättet att börja med självförsvar. Jag får vackert lufsa iväg själv.

Yoga för nybörjare är lite som keso, man blir tjock av det. Varför skulle det endast vara tjocka tanter som äter keso och deltar i yogaklasser annars om det inte var extremt fettbildande.
    Tycker du gör helt rätt Får man fråga vilken mördarsport det rör sig om? Drömmer
  • D W
    HäckHäxan skrev 2014-09-08 13:30:23 följande:
    Alltså jag försöker hitta motivation att göra något. Borde klippa gräset, det är sol... men nej det gör jag inte. Borde fortsätta projektet sortera kläder och skit, men nej det gör jag inte...
    Bra tillfälle att prokrastinera
    HäckHäxan skrev 2014-09-08 13:30:23 följande:
    Sen vet jag inte om jag lyckats tappa bort en kapsel concerta eller om jag svalt den ena men inte den andra tidigt i morse. Vågar ju inte ta en till ifall jag svalt två, men jag hittar inte den andra och jag har fan rotat runt på golvet ifall jag stött till den så den ramlat ner, men den har ju typ samma färg som mitt golv. *suck* I lands problem hehe

I-landsproblem kan vara svåra Min dotter vill ha en ponny, hur skall man hantera det?

• D W
    Brunhilde skrev 2014-09-08 14:10:46 följande:
    Klart att flickan ska ha en ponny! I värsta fall får pappa klä ut sig och gnägga lite.
    Eller så får hon vara i stallet en hel dag och mocka (borde avskräcka henne)
    Bra tips. Lite rädd att hon skall tycka mockandet är ok Förvånad
  • D W
    HäckHäxan skrev 2014-09-08 14:53:42 följande:
    Du gör rätt i att vara rädd där, livrädd. Vill du inte ha henne i ett stall med allt vad det innebär så släpp inte in henne i ett.

Jag tror någonstans att min mamma och pappa gjorde sådär. Alltså jag fick mina ridlektioner och de tänkte att jag skulle tröttna ( pappa tål varken hästar eller hö ) Istället så började jag hänga mer i stallet än hemma med mina vänner, mina kompisar red inte. Dessutom var jag i ett konkurrerande stall gentemot det min kusin var i, något som gjorde att vi iaf hade något att bråka om när vi sågs smile5.gif Hon var i det snobbiga stallet och jag var i det andra inte så snobbiga stallet smile2.gif
    Jo, bara hon är nära djur blir hon helt salig. Jag säger alltid nej vilket resulterar i att hon skaffar djur runt om. Igelkottar, husmöss osv. Så måste man tala om att hon inte får stänga in dem, att de är vilda osv. Nu har hon fiskar, det enda djur jag tillåtit eftersom man kan resa bort och de klarar en vecka här och där
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!