Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Brunhilde skrev 2014-07-15 16:28:08 följande:
    Slåss med mygg och knott? Funderar lite löst på att rensa ogräs, men hur identifierar man det? Senast jag frågade fick jag det glada svaret "Du tar bara bort det som inte ska vara där" Det är då jag får en släng av sådan där "Aschbergers"  eller vare heter då'rå och undrar hur i hela friden jag ska veta det. 
    Blev inget med det regnet kom så jag kan med gott samvete hoppa över gräsklippningen idag också.

Hahha en släng av. Annars kan man ha AS och odla en låda full med ogräs för man är såååååå jävla säker på att petuniorna självsått sig ett år till. Men nej, jag hade fel.

Så ni har jag rensat hela lådan och tagit ut all jord och tänkte någon dag lyckas lägga i markmatta och sen fylla den igen och odla något som inte är ogräs. Bra det att markmattan står i skjulet, som jag stängt igen med en stor trälar efter att dörren halvt blåste av i våras så ena gångjärnet släppte. Vet inte rutigt hur jag skall lyckas öppna den utan att sabba hela dörren. Hahha

En bok om ogräs kanske är något för dig att önska i julklapp???
  • HäckHäxan
    Aniiee skrev 2014-07-15 16:31:48 följande:
    Bravo Solig
    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
    Tack kändes så iaf. Fast sista veckan har jag lyckats äta tre gånger om dagen iaf om man räknar matersättningspåse som en måltid och typ en frukt som en måltid.
  • HäckHäxan
    Aniiee skrev 2014-07-15 20:05:20 följande:
    Bättre än inget =P

Helt ovidkommande fråga, va, men funkar det att skriva och ha sig på ylskåp med whitebordpennor och vattenlösliga tuschpennor? Eller blir det fula "moln" efter? Någon som har klåfingriga ungar här som testat?
    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
    Återkommer strax. Skall testa först bara. Blev sjukt nyfiken själv
  • HäckHäxan
    Aniiee skrev 2014-07-15 22:20:34 följande:
    HäckHäxan skrev 2014-07-15 21:55:48 följande:

Whiteboardpennor på kylskåp.

Du är nog inte riktigt redi Solig

Vad suddade du med? Whiteboardsudd?

Testa att få bort det med cola....
    Hehe no shit är jag inte det

Tog bort ena raden med hushållspapper ( vilket ungarna brukar använda på whiteboardtavlan och den andra raden tog jag våtservett. Resultatet var ganska lika. Gick lite bättre med våtservett än papper.

Undra om de kan funka ifall man lackar typ hobbylack på dörren. Får testa det någon dag inte just nu vet inte vart jag lagt varken lack eller penslar.

Får väl testa med cola eller nått medel och se om det går bort. Fast nu är det nästan så att det blir en princip att låta det vara kvar.
  • HäckHäxan
    Aniiee skrev 2014-07-15 22:21:15 följande:

Men då vet jag, får köpa plast.....

Är nog en god ide. Undra om de fungerar på plexiglas / plast eller om det måste vara en speciell sorts plast. Hade ju vart coolt att limma fast plexiglas på frysen så kunde ungarna härja bäst de vill.
  • HäckHäxan
    taquine skrev 2014-07-15 22:49:31 följande:
    Samma här , gräsklipparen är sönder  men skulle iofs behöva en lie. Förstår inte varför grannarna tittar snettDrömmer
    Goodness me
    Jaaaa en lie hade varit nice här med. Då hade jag kunnat lägga gräset på tork till hö

Får skämmas lite jag kan inte ens skylla på att gräsklipparen är paj. Dock är min häck såååå hög och vildvuxen att grannarna knappast kan se gräsmattan Alltid något. La ut en bild igår i fb:s grupp family living på min gräsmatta.
  • HäckHäxan
    Aniiee skrev 2014-07-15 23:03:13 följande:
    Plexiglas VET jag att det funkar på, då jag brukar skriva saker rätt på vardagsrumsbordet =P
    Gött!! Då ska jag köpa sånt!
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!