HäckHäxan skrev 2014-04-08 20:56:43 följande:
Ja lärcentrum finns här ( gamla komvux då ) om de inte går den vägen så dör jag inte av att åka till gbg då och då
Kan ju passa på att hälsa på familjen eller vänner när jag ändå är där
Att man inte kan vara sjukskriven försår jag. Men man kan tex jobba halvtid och plugga halvtid då?
Intensivt gör mig inget, jag älskar att läsa, lära, ifrågasätta, är ju i grunden en bokmal. Föreläsningar i all ära, men de tar jag bara åt mig av ifall den som har den är jäkligt bra är den inte de, så kan jag dagdrömma bort en hel dag utan att ta in något alls. Böcker hyperfokuserar jag på, allt som är intressant hyperfokuserar jag på. Men hur ligger det till med mailkontakt med mentor/ lärare där man kan bolla eller undra och fråga? Jag ifrågasätter ju *harkel* allt
Distans borde ju funka bättre för dig när livet är sådär, förstår helt hur du tänker.
Jag är ju nattuggla och kan mycket väl se att jag nog kommer sluta sova på natten och plugga istället, lämna mini på skolan och sen sova några timmar medan hon är där. Eller det är min reservplan att göra så även om jag inte pluggar och hon börjar i riktiga skolan om jag fortfarande är sjukskriven då. Så jag vet att hon kommer i tid och allt sånt där.
Det brukar gå väldigt bra att få tag i lärare att bolla med, vad jag erfarat i alla fall. Likaså kursare emellan, i forum. Jag har bara pluggat distans på Umeå universitet, Linnéuniversitetet och BTH, så jag kan inte säga säkert hur det är på andra ställen.
Jag tror definitivt att du är vass på att hyperfokusera! Jag har nog inte samma fallenhet där. När jag läste psykologi hade vi en kurs i taget, och det passar mig perfekt. Annars lägger jag 100% på båda halvtidskurserna.. Alternativt 5% vardera.
Plugga halvtid och jobba halvtid går jättebra. (Bara du inte tjänar för mycket) Det är bara själva sjukskrivningen som inte blir godkänd om man pluggar ens det minsta, märkligt nog.
Men du kan ju alltid köra nattstudier som sagt där.
Gud vad sugen jag blev på distansstudier nu! Spank you!