HäckHäxan skrev 2014-08-29 12:19:20 följande:
Hola folket
I lands problem!!!! Insåg just att jag har fräknar på händerna. Fy fan så jävla fult, på mig alltså. Andra med fräknar är söta.
Sjukt orättvist att jag får fler varje år. Snart kommer hela jag vara en. Jag borde fötts milt olivbrun möjligen gyllene istället. Men nej vit och blek och fräknig med synliga ådror, min förbannelse. Så nu har jag gnällt klart över ytliga defekter på mig själv.
I själen är jag ju ändå en amason på minst 180 cm med en krigares hjärta. Ja eller något sånt way to go alter ego!!
Blev inget hjälpa morbrors fru idag. Hon är dålig. Jag tycker så synd om henne. Igår ville jag bra flyga genom telefonluren och krama henne när jag hörde hennes stämma brista och alla tårar i den som hördes så tydligt. Hade jag haft en bil då så hade jag kört ut till henne bara för att ge henne en kram. Fan jag mår kasst när människor jag bryr mig om mår dåligt och eller har det svårt. Den där instinkten till att ta hand om slår i topp hos mig då och jag vill bara ta deras bekymmer och lägga på mina egna axlar och göra vad jag än kan för dem. Vilket jag ju också vet är ett bra sätt att bränna ut mig själv på. Det där med att säga nej och försöka sätta mig själv i främsta rummet har jag aldrig varit särskilt bra på.
Ändå kan jag så lätt leva i min bubbla och inte tänka på andra alls för jag har så fullt upp. Tanklös helt enkelt. Men det gör mig ont när andra lider och jag hatar känslan av maktlöshet i att man inget kan göra. :-/
Nu skall jag fortsätta med min punktlista över what to do idag, under helgen och nästa vecka samt vad jag vill få gjort innan det blir vår igen. Struktur, rutiner yeah yeah inte min starka sida. Enda rutinen jag alltid lyckats med är kaffe på morgonen tror jag Den funkar klockrent varje dag.
Vet precis hur det är.. man önskar många gånger att man kunde transportera sig själv genom luften a la star trek...
Jag är så mån mån andra, vill hjälpa och göra bra att jag totalt sätter sätter själv åt sidan och sedan brakar.. inte mycket till hjälp då..
Att du bara visar att du finns där och bryr dig betyder nog mycket ändå..
Försöker tappert att fixa rutiner här också.. det går så där.. gymmade inte igår pga dålig mage och mens så känner mig extra slö och rastlös, men ska dit vid 14 i alla fall..
Skulle träffat mamma idag men hon hade ont och hade inte sovit pga det inatt..
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-frown.gif)
Tumbasartros som skulle opererats förra torsdagen, men som hon nu får vänta på tills 19;e september.