Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Knall skrev 2014-05-12 13:34:03 följande:

App! App! App! Det är ni som bor fel! Jag och (cem) bor rätt!! Sådetså!!! smile2.gif
    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
    Vägrar!!! Ämnet är icke längre diskuterbart!

Så det så
  • HäckHäxan
    Knall skrev 2014-05-12 14:17:41 följande:

Haha! Grannens 3- åring står mitt i deras trädgård och sjunger "Imse Vimse Spindel" högt och dansar!

Två äpplen hög, illrött lockigt hår som far åt alla håll och ansiktet fullt av fräknar.. Sååååå jävla söt! smile2.gif

Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
    Gah wunderbart.

Alltså barn har de mest fantastiska sätt att få en att känna ren lycka när man minst anar det något vi borde bejaka mer.

Idag älskar jag hela världen märkligt nog. Idag har jag tänkt på min döda kusin med lycka i själen. Sorgen finns alltid där bak. Men den styr inte på samma vis.

Tänk vad lyckligt förunnad jag var som fick växa upp med min kusin som en bror. Någon att slåss med, tävla med, skratta med och retas med. Någon som var så jävla olik mig på alla sätt och vis, som älskade mig exakt som jag var oavsett hur knäpp jag var. Som aldrig drog ner min sprudlande energi utan gled med på vägen trots hand egen mer sävliga person. Mannen som skrockade åt alla mina misstag och idéer. Mannen som fortsatte vara min vän som vuxen. Mannen som litade på mig fullt ut även i de stunder han tvivlade på alla andra. Vilken gåva. Allvarligt vilken jävla gåva. Så stor och ändå så självklar. Tänk vilken tråkig barndom jag hade haft utan honom. Resan mot vuxenvärlden vi delade var högst förvirrad men tokig och rolig och hård.

Det är en sak jag kommit underfund med min kusin är en av få som aldrig försökte platta till mig eller sätta mig på plats. Vi kunde vara oense i många frågor men han försökte aldrig det där inte en enda gång kan jag minnas att han försökte förminska mig. Och det vänner och fiender är rätt ovanlig i min värld.

Är man en naturkraft så stör det alltid någon
  • HäckHäxan

Alltså jag avskyr verkligen den här jävla appen. Har försökt svara på tre olika mail idag och den kastar ut mig alldeles lagom till när jag skall runda av efter att ha skrivit en hel del text!!! Så förbannat irriterande att jag vill slå näven i något. Överväger moget att införskaffa en sandsäck att slå mig trött på.

• HäckHäxan
    Anonym (cem) skrev 2014-05-13 06:36:24 följande:

Förresten... Godmorgon allihopa! H

God morgon sweet you.

Fått sova nått eller??
  • HäckHäxan

Fan jag mår sådär sjukt jävla bra idag också. Vad är detta

Om det inte hade varit helt tekniskt omöjligt så hade jag nästan undrat om jag var gravid hahahaha

Bara att gilla läget. De går la över med en krasch liksom.

• HäckHäxan
    Anonym (cem) skrev 2014-05-13 09:17:11 följande:

Jepp! Sov mellan 23-02 sen har vi powernapat några gånger till kl 05.30 då dottern och sambon tyckte att det var frukosttime!

Nu sitter jag på jobbet och äter godis och fundera om jag skulle ta och va helt föräldraledig en månad?! Fast de tror jag inte att jag klarar av!
    Ja men de vill jag se att du är helt föräldraledig. Är imponerad att du ens kan stava till det
  • HäckHäxan
    Schna skrev 2014-05-13 23:25:22 följande:
    Check! (Eller om det var Damon, väldigt oklart)

Jag har ett sjukt stort problem här - måste hitta säsong 4 snarast. Vad var det för braig sida ni hade? smile9.gif
    It takes a fool to remain sane
    Torrentz om du ska "låna" hem dom.
  • HäckHäxan

Testar om de funkar att kopiera en text.

Romantik och sex med en Adhd -partner

De smälter passionerat samman. Sensuella kyssar, båda inbjudande till varandras intima värme.

Hennes kropp flyttar sig instinktivt närmare hans. Hans händer börjar utforska

... så gör även hennes tankar:

"Lämnade jag tillbaka boken till Biblioteket idag?"

"Hur kom katten in hit?" "Bäst att kolla om diskmaskinen är klar."

Utan återbud är den ende inbjudne gästen plötsligt bortglömd.

De fem vanligaste problemen när det gäller relationer, sex och ADHD

1. Relationsproblem

Män kommunicerar för att de vill ha sex. Kvinnor har sex för att de vill kommunicera.

OK, det är en väldig generalisering, men det pekar ändå på några fundamentala skillnader mellan könen.

Poängen är att finns det svårigheter med kommunikation i din relation, är chansen att det blir sexuella problem ganska stor. Man kan vända på det också; finns det problem med sexlivet så finns det troligen kommunikationsproblem också.

Lösning på problemet:

Ha meningsfulla pratstunder med din partner varje dag.

2. Intimitet och ouppmärksamhet

Sex fordrar en viss grad av koncentration.

Kvinnor kan vid vissa tillfällen tänka på nåt helt annat. Men för män är "felmarginalen" inte lika stor.

Hur det än är med den saken så är det inte direkt upphetsande att inte vara i sin partners fokus under den mest personliga av aktiviteter.

Lösning på problemet:

Ta dina mediciner vi en tidpunkt så effekten finns kvar vid sänggående.

Eller, om du är en "tidig-morgon"- människa; sätt väckarklockan på ringning tjugo minuter innan du egentligen ska gå upp, ta dina mediciner när väckarklockan ringer, och somna om i tjugo minuter.

Eller skaffa en annan väckarklocka och sätt denna på tjugo minuter senare, det är nog enklare.

3. Otålighet

Personer med Adhd vill ha allt de vill ha med en gång, helst igår.

Denna otålighet kan bli krävande, det kan göra sexlivet surt för makan/maken utan ADHD.

Man har bråttom att "komma till", bråttom att skjuta av fyrverkeriet, och bråttom till nästa grej när allt är klart.

Lösning på problemet:

Säg åt din Adhd -partner att sakta ner!

Förklara att även om man ibland bara har tid med snabbmat, så kan det ibland vara trevligt med en lugn middag med tända ljus...

4. Hyperkänslighet

Vanligtvis talar man om hyperkänslighet för beröring, taktil hud, och hur detta påverkar barn. Men det påverkar även vuxna.

Enkelt kan man säga att hjärnan får ta emot för mycket signaler, stimulans, och att det då blir svårt för något annat att "ta sig in".

Om en vuxen med Adhd blir distraherad av hur skjortan känns mot hennes hud, kan man tänka sig hur mycket ett par utforskande händer på hennes rygg känns.

Det tar fokus från vad som pågår, och speciellt när det gäller män kan det få systemen att nitbromsa.

Lösning på problemet:

Håll reda på vad din partner gillar och inte gillar. Ha hans/hennes känslighet i åtanke.

Undvik långa gnugg-sessioner, grovhångel, eller annat som kan ta fokus från det som händer.

5. Tristess

Adhd -personer söker variation.

Båda bör respektera den andres begränsningar och välbehag, men partnern med Adhd behöver ett visst mått av variation för att behålla intresset, och sexlivet är inget undantag.

Lösning på problemet:

Testa olika rum i ert hem eller nåt annat som ni båda kan tänka er ställa upp på för att få lite variation och spänning i er relation.

Och det funkade. Gött!

Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Gotlänning skrev 2014-05-14 22:14:08 följande:
    Nu kanske jag är dum men det verkar som att ADHD-personer knullar och "allt annat runt sex" verkar funka på samma sätt.

Mao, vem du än är så är sex som det är... Just f*cking enjoy it!!!!!
    Hahhaha jag hoppas verkligen de knullar

Man tappar dock tråden lättare och man måste lära sig att koncentrera sig på det man gör just nu, OCH på att inte vara ett asshole och stressa på allt, bli klar och studsa upp och greja vidare med annat. Alltså de kanske låter bra, men de är inte speciellt bra i det långa loppet. Hur skönt de än är just då, just i nuet så tappar man en del av kvaliteten på det hela ( enligt mig och min erfarenhet då )
    Canis meus id comedit
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!