-
Funderar med på att lägga mig i soffan och spana in en film,,, men jag skulle vilja ha tips om något riktigt sevärt?HäckHäxan skrev 2014-04-06 01:08:10 följande:Jag med, så jag tänker inta min soffa och kolla på lost girl =)
-
Jag är rätt dålig på film ärligt talat och kollar sällan men om jag skall nämna någon som verkligen har berört mig så är det- en oväntad vänskap, vacker och berör..Chiquita89 skrev 2014-04-06 01:11:08 följande:Vilken genre känner du mest för?
-
HäckHäxan skrev 2014-04-06 01:12:00 följande:OJ, jag är ju serie nörd. Är så rastlös att jag sällan kan sitta still i soffan och se en hel film själv, med sällskap går det, då är jag lugnare.
Vilken genre är du ute efter?
OCH hej förresten, underbart att se digJag är ju som du vet en mjukiskille ;)
Något som berör kanske ?
Detsamma!
Och du, kram!
-
HäckHäxan skrev 2014-04-06 01:15:09 följande:Den franska ? www.imdb.com/title/tt1675434/ 1
Om det inte är samma film, så är denna absolut jävligt bra. Älskar den.Jo det är den jag menar. Så otroligt härlig berättelse och så vackert filmad.
Något liknande som får en så där varm inombords är det jag söker.
-
Chiquita89 skrev 2014-04-06 01:17:03 följande:Oohh...den måste jag ju kolla in då! *Extremt nyfiken* Är den bättre än Sex & The City?
Inte riktigt samma genre ;)
Men se den, verkligen värt besväret :)
-
Ursäkta, missuppfattade...Chiquita89 skrev 2014-04-06 01:18:27 följande:Jag satt precis och tänkte på den!! En av de bästa filmer jag sett faktiskt.
-
Jo men vi menade samma film, det var den jag tyckte så mycket om vilket även du gjorde ;)Chiquita89 skrev 2014-04-06 01:21:01 följande:Jag är öppen för allt och jag har ganska fria dagar, så ska genast se om jag hittar den nånstans, annars får jag väl ladda ner...
-
Chiquita89 skrev 2014-04-06 01:24:15 följande:Jo, jag såg det nu. Ja, då har du väldigt bra smak i film får jag säga
Detsamma ;)
Gillar filmer som inte följer gängse mönster. När jag började kika på den var jag anti då jag redan innan hade förutfattade meningar om Fransk film, men så fel jag hade och idag räknar jag den lätt som en av de filmer som har berört mig allra mest.
-
Chiquita89 skrev 2014-04-06 01:27:52 följande:Annars kan jag tipsa om Harsh Times och Training Day. Inte så mjuka, men ack så bra!
Good Will Hunting var också längesen man såg.
En gammal favorit, som jag funderar på att se inatt är When a man loves a woman.Tack snälla!
Och jag tipsar om en film som heter Sim Nombre, se den!
-
HäckHäxan skrev 2014-04-06 01:25:20 följande:Du är underbar helt enkelt
Alltså filmer kan ju beröra på olika sätt. I spitt on your grave, det är en thriller, rätt brutal, men den berörde mig iag. För själva storyn och skälet till hennes handlingar är förståeliga. Hon gör vad jag önskar jag hade varit gammal nog att göra, men medan jag väntade på att bli vuxen så dog de jag ville gå på. Och den tredje lever och mår väl i gbg och är utbildad psykolog/ psykiatriker hur fan det nu gick till eller om han pluggar ännu, sjukt ä det. Men min hämnd är släppt, hittade vägar att gå vidare och bli fri ändå och jag är tacksam för det Men ack så jag förstår tjejen i filmen.
Annars är memento bra, handlar om en man som inte har nått minne men försöker hitta sin frus mördare och hämnas.
Annars älskar jag boondock saint, alltså den är en av de bästa ever i min värld.
Åh jag suger på att komma ihåg titlar. Med en sexåring hemma blir det ju en hel del tecknat / animerat. Jag är väl en av få som lipat till björnbröder gissar jag Tösen bara mamma gråter du, mmmm och torkade tårar med munkjackan heheTack fina du!
Jag har lite svårt för thrillers men skall ge den ett försök och tackar och bockar för övriga förslag, nu har jag att göra :)