Inlägg från: Gotlänning |Visa alla inlägg
  • Gotlänning

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Sex och allmänt dravel, FL i en och samma tråd. Klockrent!

If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • Gotlänning

Nu vaknar du till liv när jag skall sova, typiskt!

If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • Gotlänning
    NyttNamn skrev 2014-03-30 00:16:36 följande:
    Bara norrlänning... Drömmer
    Med en sån dialekt... indeed. :)
  • Gotlänning
    NyttNamn skrev 2014-03-30 00:20:29 följande:
    Jo det hörs nog att jag är norrlänning... Men har inte överdrivet utpräglad dialekt ändå sägs det Tungan ute
    Då sitter vi i samma båt dialektmässigt, alla hör vart jag är ifrån men snackar ganska ok... vill jag vara en dryg j*vel så kan jag lägga på dialekt .Cool
  • Gotlänning
    Anonym (okejdå) skrev 2014-03-30 00:29:21 följande:
    Hur skulle det låtit på gotländska?
    Suck... Nollor... 

Hä gå int förklar för en som int begrip... Kräks
    Inte "Nollor" iaf...

"Nållaaa" lite släpandes så hade varit mer rätt.

Va nu inte tjurig, Lördag och snart Sommar så damma ur sanden ur trosorna och var lite glad istället.
  • Gotlänning
    Schna skrev 2014-03-30 00:40:37 följande:
    Dei gar eint u fårklare får ein sum eint beigreipa.

Fast det beror lite på. Drömmer
    Om du inte har googlat det så är det imponerande. Glad
  • Gotlänning
    Anonym (okejdå) skrev 2014-03-30 00:42:43 följande:
    Meh, var ju inte min trosor som skulle dammas. Damma dina egna
    Ville bara höra hur gotländska tog sig mot norrländska där. 
    Gotländska står sig mot alla dialekter, ingen j*vel fattar vad man säger om man brer på lite.

Jag var inte med i diskussionen från början utan dök bara in så ursäkta om jag lät dryg. Cool
  • Gotlänning
    Schna skrev 2014-03-30 00:49:39 följande:

Jag har inte googlat det 
    Sedär, då är det ett jättebra försök, lite justeringar för att göra det mer obegripligt behövs men i det stora hela så är det bra. Flört
  • Gotlänning
    Anonym (okejdå) skrev 2014-03-30 00:54:25 följande:
    Förklarar dig härmed som språkoraklet jag sökte! HjärtaSkål
    Ahhh, shit... nu ramlade polletten ner, idiot jag är.

Ber om ursäkt, ägd i min egen dialekt av Schna och här sitter jag och drygar mig mot dig... böjer mitt huvud i skam.

Förlåt å det grövsta.Obestämd
  • Gotlänning
    Anonym (okejdå) skrev 2014-03-30 01:05:11 följande:
    It took it's mighty time darling
    Schna is a mighty fine talare av fåriska. 
    Jag är lite trögare an genomsnittet men bara så du vet, vi har inga får på Gotland utan bara lamm. Flört
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!