• Anonym (..)

Varför har nästan alla svenska tonårstjejer långt blont hår?

Fast alltså. Det där stämmer ju inte. Jag håller på med en lagidrott och där är ganska 50/50 mellan blont och mörkare och alla som är blonda har sin naturliga hårfärg. Jag tycker även att jag ser lite samma trend i övrigt också. Själv så är jag mellanblond med lite inslag av rött. 
    Att säga att folk inte duger som dom är är ju dumt, så jag skulle verkligen inte uppmuntra folk att färga håret för att passa in eller sticka ut.... 

Anonym (inte vara blond) skrev 2014-03-06 09:21:46 följande:
    Om du låter ditt hår bara växa rakt ner utan att en tillstymmelse till frisyr tycker jag det är tråkigt. Tjejerna har rakt hår som hänger halvvägs ner på ryggen och slutar i slitna toppar och trassliga "lockar" för att de är så livrädda för att klippa sig och få "kort" hår. Även om man känner sig bekväm i långt hår kanske man kan klippa det snyggt, klippa upp det, ha lugg eller vad som helst utom långt, rakt och utan form. 

Oj. snacka om att vi lever i en ytlig värld. trodde faktiskt inte folk störde sig på att andra har tråkiga frisyrer. 

Själv så lägger jag hellre tid på något som ger mig något - upplevelser, träning osv. Jag dömer ingen som har hår & skönhet som intresse, men det är ju trist när folk inte inser att man lever och prioriterar olika. 
    (kanske ska tillägga att trots att jag har en lång tråkig frisyr, utan lugg eller vad som helst, så avskyr jag slitna toppar, men jag går inte runt och stirrar på andras slitna toppar:) )

Svar på tråden Varför har nästan alla svenska tonårstjejer långt blont hår?