Inlägg från: Anonym (gravid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gravid)

Graviditetslängd? Kan tidig graviditet skilja sig i utveckling?

Hej!

JAg har en fråga... Efter 3,5 års gravidförsök, en misslyckad graviditet i somras (slutade med utomkved och operation) har vi äntligen plussat igen. Men vi är oroliga för om det är ett MA eller ett nytt x på gång?

Sista mensens första dag var 4/1. Ägglossningstester visade LH-höjning den 25/1. Vi testade med gravtest som var positivt 12/2.
    Om vi räknar, får vi det till att vi ska vara i v 8 nu, v7 förra veckan.

För ca 1 v sedan (i torsdags) var vi på VUL (pga mitt utomkved förra gången). Den läkaren tyckte att graviditeten såg normal ut för att vara i v 4 eller 5! Dvs, diffar ju på 1-2 v! Vi fick ta blod-hcg, vilket visade på 6200 hcg, nytt prov i måndags som visade på 11000 hcg. Mer gravidsymtom också... Nytt uljud är inte planerat förrän nästa vecka, och man går och är minst sagt orolig.

Kan det vara så att embryon utvecklas olika snabbt? Kan man lik förbaskat haft ännu senare ägglossning trots LH-höjningen? Jag har en kraftigt framåtlutande livmoder och kissing ovaries, vet att jag brukar vara svårundersökt, men kan det ha blivit nåt fel där?

Är som sagt orolig.... Har inte samma smärtor som i somras vid utomkvedet. Har ingen blödning. Mår lite illa, har kräkts någon gång. Spända, ömma bröst, kissar ofta, lite dov mensvärksliknande smärta en del... Vill så gärna att detta ska vara ok, men kan det vara det?

Tacksam för svar! /L

• Svar på tråden Graviditetslängd? Kan tidig graviditet skilja sig i utveckling?
  • Anonym (gravid)

Tack för svar! Vi kunde inte vänta på VUL, så vi gjorde en undersökning redan igår. Ett litet pickande hjärta. Fortfarande stämmer inte graviditetslängden (diffar på 1-2 v), och vi har ett nytt UL nästa vecka. Men allt ser bra ut än så länge! :) Så lycklig! Min man och jag har kämpat så länge...

Svar på tråden Graviditetslängd? Kan tidig graviditet skilja sig i utveckling?