• Frodes mamma

BF + 2

Är det ngn mer som går på övertid?
    Jag har gått över två dagar nu, och jag tror inte det är något på g än. Har i och för sig känt en hel del ilande nedåt och haft lite ont idag, men mer av att det börjar bli så tungt. Har ställt in mig på att det inte kommer gå igång förräns dom sätter igång det. Har en 5 åring som man hela tiden har dåligt samvete för, att man inte orkar leka med.
    Försökte få bm att göra en hinnsvepning men i Gbg så har man som policy att det måste göras på sjukhuset och det är inget man kan boka tid för... irriterande. Vill bara att det skall komma igång, samtidigt är jag fortfarande livrädd...

• Svar på tråden BF + 2
  • NovaRobin

Hej... Förstår din frustration, är själv på Bf+3 idag och känner inte mycket mer än lite sammandragningar/förvärkar vissa kvällar. Börjar kännas hopplöst. Gick över till v42+0 med min dotter och vart då igångsatt. Hoppas vi får föda snart :)

• carro8401

Kan hoppa in här med. är på bf+3. ny erfarenhet då sonen kom 39+0. inga direkta känningar så får nog vänta! 

• juliaannaeva

Kan också hoppa in här då! Bf+5 idag såååå jäkla seeeegt :( ska på min 3:e hinnsvepning imorgon bitti..

• carro8401
    juliaannaeva skrev 2014-03-09 19:20:35 följande:
    Kan också hoppa in här då! Bf+5 idag såååå jäkla seeeegt :( ska på min 3:e hinnsvepning imorgon bitti..
    hejsan här är det bf +7 och ingen bebis i sikte. blir galen snart!
  • Frodes mamma

Hej

Är nu uppe i BF + 8 och jag blir galen!!! Kom ut nu!!
    Idag skall jag till MVC och hoppas verkligen dom går med på att göra en hinnsvepning. Jag är ett h..vete att vara runt också, är så irriterad på mannen, är irriterad på alla som frågar om det känns något, och har en stubin som gör att jag smäller av hela tiden... så får man dåligt samvete för det.. Jag sover nästan inget på nätterna och har jättesvårt att gå ner i varv på dagarna. Spyr på detta....

Är det ngn av er andra som fått sedan ni skrev sist?

• NovaRobin

Bf+8 här oxå och börjar bli riktigt less och irriterad på att bebisen aldrig vill ut.. en vecka kvar till igångsättning om han inte kommer innan. Vill dock att det ska starta av sig själv denna gång. Har blivit igångsatt med båda mina tidigare barn. Hur gör ni för att fördriva tiden?

• Cissan

Varför vill du det ska komma igång av sig självt för? Jag ska ev göra igångsättning på torsdag så blev lite nyfiken, är det ngt du inte rekommenderar?

NovaRobin skrev 2014-03-10 12:01:55 följande:
    Bf+8 här oxå och börjar bli riktigt less och irriterad på att bebisen aldrig vill ut.. en vecka kvar till igångsättning om han inte kommer innan. Vill dock att det ska starta av sig själv denna gång. Har blivit igångsatt med båda mina tidigare barn. Hur gör ni för att fördriva tiden?

• NovaRobin
    Cissan skrev 2014-03-10 12:26:40 följande:
    Varför vill du det ska komma igång av sig självt för? Jag ska ev göra igångsättning på torsdag så blev lite nyfiken, är det ngt du inte rekommenderar?

För jag skulle vilja uppleva en spontan förlossning nu när detta är mitt sista barn :) sen är jag ganska säker på att igångsättningar kan ta längre tid. Men det lär sluta med en igångsättning iallafall tillslut
  • Frodes mamma

Mitt stora barn går på förskolan fram tills kl 15. då försöker jag antingen vila lite eller så har jag fortfarande ett stort röjbehov... fått för mig att det är bra att vara igång en del men det verkar ju inte hjälpa. Jag sydde faktiskt ett babynest också ( första gången jag sydde sen i 8:an, är 33 år nu)

Hade egentligen varit sugen på att ha sonen hemma, men problemet är att jag orkar verkligen inte underhålla och leka, så då vet man ju att det tillslut blir film eller ipad och då tycker jag det är bättre att han är på förskolan.

Är det ngn här som är från Göteborg?

• carro8401
    Frodes mamma skrev 2014-03-11 09:10:08 följande:
    Mitt stora barn går på förskolan fram tills kl 15. då försöker jag antingen vila lite eller så har jag fortfarande ett stort röjbehov... fått för mig att det är bra att vara igång en del men det verkar ju inte hjälpa. Jag sydde faktiskt ett babynest också ( första gången jag sydde sen i 8:an, är 33 år nu)

Hade egentligen varit sugen på att ha sonen hemma, men problemet är att jag orkar verkligen inte underhålla och leka, så då vet man ju att det tillslut blir film eller ipad och då tycker jag det är bättre att han är på förskolan.

Är det ngn här som är från Göteborg?
    har min treåring hos dagmamman 15 tim i veckan och det är guld just nu. han får leka och jag får vila. sen är vi mkt hos min mamma på lediga dagr så hon ställer upp massor. Känner sig så tråkig som inte orkar men annars blir det lätt tv och ipad och det känns inte heller kul.

+8 idag och ingen bebis. känns hopplöst
  • NovaRobin

Jag orkar inte göra så mycket på dagarna. Har dock tre hundar som måste aktiveras :) dock har vi stor tomt där dem får springa av sig. Har en del onda sammandragningar och har jätte svårt att röra mig då! Känner att tålamodet inte är det bästa. Tycker att det är otroligt frustrerande att varje dag hoppas men sen händer inget. Nu får våra envisa bebisar komma ut :)

• Frodes mamma

Jag var ute och gick förut, tänkte att det kunde sätta igång det hela, blev lite för långt så blev typ 6 km. Nu har jag så ont att jag inte kan gå.... men inte av värkar... snacka om dum...

• mando2011

Jag bor i Göteborg och är på BF + 7 idag. Ska till bm på fredag om inget händer:/ . Igångsättning blir den 19de om han inte vill titta ut innan. Är så frustrerad på detta nu. Har haft onda värkar och då tänker man bara, yes nu kommer han men icke. Idag vaknade jag med värk i ljumskarna och ryggen men nu är allt lugnt :( ..

Dina ögon lyser som hundballar i månskenet
  • Frodes mamma

Ngn av er som fått ännu?

Jag önskar så att dom kunde sätta igång mig imorgon istället för på måndag. Det är egentligen inte det att man inte står ut i tre dagar till, utan oron börjar komma. Jag börjar fundera om det är något fel, varför kommer inte min bebis ut, mm... Läste nån stans att  endast 6 % går in i vecka 42... Nu är man ju nästan i mitten av den, bara för att vi hade bf en söndag så kommer det ju innebära att vi går in till och med i vecka 43...

Varför skall dom vänta så länge?

• mando2011

Inatt fick jag en kraftig värk som väckte mig, den höll väl i någon minut, sen var allt som vanligt:/ . Ska till bm på imorgon bitti och då skulle jag få hinnesvepning. Hoppas att det händer något efter det..Dagarna känns så långa.

Dina ögon lyser som hundballar i månskenet
  • NovaRobin
    Frodes mamma skrev 2014-03-13 09:09:30 följande:
    Ngn av er som fått ännu? Jag önskar så att dom kunde sätta igång mig imorgon istället för på måndag. Det är egentligen inte det att man inte står ut i tre dagar till, utan oron börjar komma. Jag börjar fundera om det är något fel, varför kommer inte min bebis ut, mm... Läste nån stans att  endast 6 % går in i vecka 42... Nu är man ju nästan i mitten av den, bara för att vi hade bf en söndag så kommer det ju innebära att vi går in till och med i vecka 43... Varför skall dom vänta så länge?

Ingen bebis här inte. Är inställd på igångsättning på måndag istället.. våra bebisar mår nog för bra inne i magen du har inget att oroa dig för så länge du känner din bebis varje dag!! Dem är helt enkelt väldigt envisa ;) var ska du föda? Tänkte om vi hamnar på samma bb på måndag
  • Frodes mamma

Jag hade tänkt östra men i och med att det troligtvis blir tidsbestämd igångsättning så tror jag det blir Mölndal. Du då?

• NovaRobin

Jag ska till ks i solna på måndag. Ska ringa 7.30 och får då en tid för igångsättning Läskigt Hur mår du idag? Några känningar?

Svar på tråden BF + 2