Inlägg från: Anonym (Mig & Amfetamin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mig & Amfetamin)

Mamma på 29 år, Injicerar & tar Amfetamin Oralt. FRÅGA MIG VAD NI VILL!

Som rubriken lyder, använder jag amfetamin i ett självmedicinerande syfte, både genom injektioner men också per oralt. Jag hoppas på att kunna bidra med ökad kunskap, i det nämnda ämnet. Men också kunna ge dig som orolig anhörig svar på dina frågor. Vad du än vill veta så kommer du att få ett ärligt svar. Min familj, socialtjänsten och psykiatrin vet om min situation och jag meddelade dem detta första dagen jag valde att börja använda.

Tilläggas kan att jag själv arbetar som Behandlare inom missbruksvården. Men jag hoppas vi kan hålla god ton i tråden och inte smutskasta varandra, även om ni självklart får tycka att jag gör fel och kommentera på det viset också. Men vi är alla vuxna, och jag hoppas vi kan debattera, diskutera därefter.
    MVH Mig

• Svar på tråden Mamma på 29 år, Injicerar & tar Amfetamin Oralt. FRÅGA MIG VAD NI VILL!
  • Anonym (Mig & Amfetamin)
    Abc321 skrev 2014-03-04 12:57:15 följande:
    Hur kan du få behålla dina barn när du pundar? Soc måste ju göra ett grovt tjänstefel...
    Tråkigt att du måste inleda det hela med ordet pundare. Det använder vi aldrig inom missbruksvården. Jag håller med dig om att socialtjänsten arbetar jävligt fel och gör korkade grejer, men det beror förmodligen på att de har för lite kunskap och/el mööjligheter att göra annorlunda.

I detta fall så har vi delad vårdnad, men de bor hos sin pappa just nu. På  mitt initiativ. Detta bestämdes dock innan jag började med amfetamin, då jag var psykisk nedbruten och inte ville leva en dag till. Efter att jag kommit hem från fyra dygn på intensiven efter ett suicisförsök, valde jag att börja med amfetamin - då jag vet hur det fungerar, ist för att packa upp min väska och göra ett nytt försök. Men då också informera om detta..

Jag väntar på min medicinering, och min terapi som de hoppas kunna ge mig. Har väntat i två år. Mycket har gått fel och jag har stått på listan över de som ska utredas för neuropsykiatriska funktionshinder och personlighetsstörning i 18 år. Nu har den inletts och två är klara.

Jag är en grym mamma vissa dagar utan amfetamin, vissa dagar med. Men de dagar jag är ett paket utav oro och ångest och känslor av att hata mig själv och vilja dö, är jag livsfarlig för mig själv - utan amfetamin. Vilket både soc och mina läkare säger.
Svar på tråden Mamma på 29 år, Injicerar & tar Amfetamin Oralt. FRÅGA MIG VAD NI VILL!