Vi som äter Metformin
Hej,
jag vet att det finns gamla trådar om Metformin men jag vill ha kontakt med er som ska börja eller som redan äter Metformin med anledning av att ni har pco/pcos.
Jag har ätit Metformin i snart 4 veckor och försöker nu att äta 3 tabletter 500mg per dag: 1 på morgon, 1 till lunch och en till kvällsmål. Jag började med 1 tablett per dag första veckan, andra veckan 2 per dag och nu försöker jag mig på det är med 3 per dag. Det var helt ok att äta 2 om dagen, men när jag la till den sista började jag må riktigt kasst. Har kräkts , har diarréer och magknip. Dessutom är jag väldigt trött. Men jag har redan upptäckt positiva effekter: mina finnar har helt klart blivit färre och dessutom fick jag mens idag!
Men det är väldigt jobbigt att må dåligt, har ingen aptit och mår illa hela tiden...
Jag äter även Pergotime för att få igång ägglossningen men det lyckades inte med enkeldos, denna månad blir det dubbeldos så får vi se om det ger någon effekt.
Så, någon som vill dela med sig lite? Stötta varandra? Hur mår du? Vilka biverkningar? Förhoppningar? Drömmar? Kör!!!