Hey Jude!
hattifnatt
Spice and spirit är en kokbok som elims tipsade mig om. Den finns bl.a. här www.bokus.com/b/082660238X.html
hattifnatt
Spice and spirit är en kokbok som elims tipsade mig om. Den finns bl.a. här www.bokus.com/b/082660238X.html
Ahh, det finns i kosherian Maken har precis fått instuktioner att inhandla det när han hämtar dottern på dagis
Vego paradiso var väl inte den bästa kokbok jag har läst, men roligt med ny inspiration iallafall. jag vet att min syster lovprisar deras "chokladkaka med apelsingnista".
Jag har beställ ännu en bok www.bokus.com/b/1578194474.html jag kan inte få nog
Jag misstänker att jag kommer vilja handla hur mycket som helst när vi åker till Israel, så det gäller väl att packa lätt
elims, jag har för mig att jag läste någonstans att salt med jod inte är kosher.. vet du hur det ligger till med det?
mayasmama
Förstår att det är svårt med namn, speciellt eftersom det ska passa både i Sverige och Israel..
Odi är sött, men kanske inte funkar så bra i Sverige? Har ni hittat något mer i namnboken?
elims
Tack för tipset om parve kycklingbuljong! Maken kom hem med en burk med kycklingsmak och en burk med biffsmak Biffvarianten är tydligen kosher till pesach också..
elims
Inte säger jag nej till ett IKEA-besök inte Det finns alltid något man behöver där
elims
Nej inte kugel yerushalaim.. Den heter "tofu noodle kugel". Platta risnudlar, mjuk tofu, tahini, lite russin, lite citronskal, vanilj, kanel, muskot.. ska egentligen vara valnötter också, men det skippar jag.
Jag har aldrig gjort kugel förut, men jag blev så glad när jag hittade ett recept utan ägg, så jag måste prova
Nä, vad trist med nickelallergi fajga
Nu har jag gjort ett 50-tal kreplach.. puh
Intressant elims
Håller med fajga om att Tovah är ett fint namn!! Var lite inne på det till dottern, men maken gillade det inte.