Inlägg från: mayasmama |Visa alla inlägg
  • mayasmama

Hey Jude!

go morgon på er allihopa.... hoppas ni har det bra i helgen själv hade vi en lyckad födelsedag, bara mina föäldrar och bror igår , barnkalaset får vänta två veckor för mayas bästisar kunde inte komma denna helgen och då ville inte maya ha kalas och nästa helg har jag ju min israeliska buffe...

hon fick en cykel av oss, hon blev jätteglad och cyklar omkring i vardagsrummet nu, eller försöker cykla.... dete inte så stort här....

inga barbisar, det har hon flera stycken så det har jag sagt att nu får hon inga fler.....
    men annars så har hon bara flicksaker, jag har faktist försökt nät hon var liten att ge henne både tågbana och bilar men det har alltid varit dockor som varit grejen och utklädningskläder.... det har hon massvis.. hon e extremt flickig helt enkelt...

• mayasmama

vi bor i gbg.... skall göra maten till föräldrafest på dagis, så då får du våldgästa dagis.....

• mayasmama

hej allihopa!!!
    idag har jag äntligen fått göra UL , helt fantastiskt och jag kunde se mkt mer den här gången än med maya , ganska sotr var h*n men det e för jag e redan i vecka 20, allt såg bra ut och nadav försökte förgäves få Bm att tala om vad det var för sort...helt lönlöst hon vögrade men vi fick med oss en bild där man ser två prickar och ett streck ... så nu börjar spekulationerna testiklar och snopp eller äggstockar och livmoder, nadav e säker på att det e en pojk men jag e inte riktigt lika säker, har för mig att tre streck/prickar betyder tjej, hur som helst måste jag kolla upp könet, för nu e jag så nyfiken så jag kolapsar snart.....

• mayasmama

hej hopp allihopa kommit hem från jobbet precis.....e fortfarandegladefterUL igår, fastnu längtar jag ännu mer.... har fotat av bilden och skall försöka lägga in den så ni kan börja gissa vad de tre prickarna e för nått.....

• mayasmama

nu ligger bilden där, fast det e nog väldigt sårt att se... men det e iallafall tre prickar på rad och det kanske inte syns men de sitter "mellan" bena, jag tror att det e en flicka eftersom jag inte tror att man kan se snoppen eftersom det man ser e inne i kroppen på barnet och följaktligen tror jag det e äggstockar och kanske livmoder man ser..... eller nåt helt annat ....men gissa på!!!!

vet inte hur man länkar hit bilden så ni får gå in på min sida....

• mayasmama

kunde du se ngt överhuvudtaget? jag ser ju huvud, ryggrad, en liten hand men min mamma kunde inte ens se huvudet först...... jag har hört att tre streck skall vara en flicka men det kanske bara e skrock....

• mayasmama

jag tro ju som sagt att det e en flicka men jag e verkligen inte säker nadav e helt säker på att det e en pojk....men jag hat bestämt mig för att ta reda på det.... ska jag gå och spekulera så här i 20 veckor till blir jag nog tokig då e det lika bra att ta reda på det....

men det var i alla fall så skönt att äntligen få göra ett ul och få ett konkret bevis på att det faktiskt finns en bebis i min mage som växer och mår bra....

• mayasmama

vet inte riktigt tror dock det e innan vecka 30 ,typ 24-26 tror jag.

nu måste jag också bestämma mig om jag vill åka till israel över pesach eller inte, mannen vill ju gärna att vi åker men jag e osäker på hur jag kommer att må med att flyga och så..e ju redan rejält stor!! men jag har lovat att bestämma och boka biljetter efter Ul så nu måste jag göra det....

• mayasmama

go eftermiddag allihopa.... precis hemkommen från jobbet dottern leker hos grannen och jag njuter av en kopp kaffe och ensamheten.....så tyst och lugnt, men snart måste jag fixa middag....

• mayasmama

var och tittade lite på bokreakataloger idag och jag skall köpa en libanesisk kokbok för 75 kr har velat ha den innan men då kostade den 300 men jag skall skynda mig till åhlens i morgon och hoppas jag hinner fånga ett ex.

en del andra böcker blir det nog, mest kokböcker och barnböcker själv föredrar jag att läsa pocketböcker...

jo tänkte kanske köpa en vänta barn bok och en bok om baby massage.....

blir väl som vanligt att man lägger alldeles för mkt pengar eftersom det e billigt.... men jag måste spara lite för på måndag ska jag till Ullared!!!!!!

Svar på tråden Hey Jude!