Hey Jude!
Han är ju för söt den där Noah
Han är ju för söt den där Noah
elims
Håller med om att det är svårt att bli inspirerad att laga mat till bara sig själv.. Som du sa, tur att man är gift
Här blir det fyllda paprikor ikväll. Jag blandar bara kokt ris (fullkornsris) med fräst lök och vegetarisk färssås tandoori (från Blå Band). Fyller förvällda paprikor med röran, stör över ströbröd och in i ugnen. Serveras med sallad. Enkelt och gott
marcink
När försvann dina allergier? Har nu någon kvar fortfarande? Min dotter är ju allergisk mot mycket och vi hoppas på att något kan försvinna..
Skönt att ha blivit av med det mesta då marcink! Nötter kan ju dock vara ett elände Jag skulle bli överlycklig om vi kunde införa ägg igen, det är det absolut svåraste att ersätta.. hoppas hoppas
Hej på er
Passa på och sov medans du kan elims
Vi har nog haft tur med vår dotter, hon vaknar oftast inte förrän åtta och ibland kan hon sova längre Jag gick tydligen upp vid halv fem när jag var i hennes ålder
elims
Men vad skönt!! Det är ju alltid lite läskigt precis innan man lämnar in, men när det är gjort... en härlig känsla
ingen matlagning för dig ikväll då?
Här har matlagningen precis börjat
Har tänkt att försöka mig på kreplach (med sojaköttsfyllning) och vegetarisk "kycklingsoppa"
Fyllda auberginer
Nudelkugel med tofu (recept från "Spice and spirit" )
Morotssallad med spiskummin och citron
Stora vita bönor i örtagårdssås
Challah
Exotisk pannacotta (kokosmjölk och ananas/apelsin)
Har du gjort vegetarisk "kycklingsoppa" någon gång? Vilka grönsaker brukar du använda?
Nej, jag tänkte helt enkelt göra en grönsaksbuljong Vi brukar servera en klar buljong tilsammans med något tillbehör.
Spice and spirit innehåller ju allt! Lite synd att det inte är några bilder, men å andra sidan är den ju tjock så att det räcker ändå Lite svårt med de amerikanska måtten, men det finns ju översättningstabeller och jag har redan vant mig.
Auberginerna tänkte jag fylla med det urgröpta köttet, lök, kidneybönor, tomat, vitlök. Strör över lite ströbröd innan gratinering.
Parve kycklingsoppepulver.. finns det i kosherian?