Inlägg från: mayasmama |Visa alla inlägg
  • mayasmama

Hey Jude!

skönt för dig kida jag hoppas också nadav kan va hemma mer än 10 dar i början men det e ju semestertider när jag ska ha så det funkar nog då.... jag vill ju ha ett planerat snitt och då e man ju ganska handikappad i början......

chutzpha, har du ngt recept på ENKEL chokladtårta, utan grädde . maya fyller år på lör och hon vill ha tårta utan grädde, jag köpte en gång en chokladmoussetårta som var himmelsk men jag kommer inte ihåg var det var jag köpte den....

• mayasmama

hej allihopa!!!

vi har fått en namnbok från israel så nadav sitter och läser....
    vad tycker ni om Odi? eller Etay? jag e lite tveksam...

ahh kokböcker!! måste köpa lite fler när jag har råd.....

• mayasmama

nyb... hur var huset? börjat fundera på inredning ännu? får ni ngn renovering eller får ni stå för det själva?

• mayasmama

här var det tomt idag.... jag verkar vara helt osynkade med er andra ...alltid när jag e online e det inge här ¤snyft¤

• mayasmama

åhh vad roligt kida.... hur går det med bebissnusandet....beroende framkallande eller hur???

jag längtar hur mkt som helst vilket e lite fånigt eftersom jag bara gått halva tiden... men jag kan inte låta bli....

älkar verkligen sparkdraäkten noah har på sig på bilden......

• mayasmama

chaia

nej nadav läste hela boken och det var de två förslagen han kom på, ja osså Gal vilket jag ratade med en gång... Gal - Galt!!! går inte...

boken e ju på hebreiska så jag kan inte läsa den själv.... men jag har bett honom att läsa i den då och då för man kan ju hitta ngt man inte sett förut....

kom på ett namn hade nog varit fint i israel men som ger lite jobbiga vibbar i sv....Laila!!! fint om man tänker på hebreiska men jag klarar inte av freiwalds så det skulle nog inte funka....

kida

åhh va mysigt..... om 20(!) veckor e detmin tur....

• mayasmama

hur får de till kycklingbuljong som e parve? smakar den verkligen kyckling då? för det e väl inte kyckling i eller ? förvirrad blir jag?

elims
    det e Itay jag menar visste inte riktigt hur jag skulle stava det på svenska, vet en halvisraelisk pojk här som heter så...

• mayasmama

monsa
    måste säga att det syns verkligen att du har gått ner i vikt sen i julas!!! hur går det på den fronten?
    efter bebis har kommit ska jag komm igång ordentligt på den fronten ca 15 kilo vill jag gå ner , från vad jag väger nu men vi får ju se hur mkt jag väger när jag kommer hem från bb.... hänger du med då? tänkte kanske gå med i viktväktarna...

• mayasmama

ja då
    då var detlördag och klockan e före 8 och jag e uppe ...fast idag blev det extra tidigt eftersom maya fyller 5 idag hon vaknade redan kl 6 men jag fick henne att ligga en stund till " ok mamma jag låssassover tills du kommer..." men kl 7 var nadav och jag uppe och sjung " ha yom yom a ledet..."
    helt otroligt att det e 5 år sen hon äntligen kom.....

jag sitter här en stund så om ni e vakna kom hit och håll mig sällskap vettja....

Svar på tråden Hey Jude!