Inlägg från: Kiralves |Visa alla inlägg
  • Kiralves

Hey Jude!

oj blev lite väl långt
    Lycka till Monsa
    Jag pluggade religion i några år, intressant

• Kiralves

Chana, låter gott...ska gå ner och äta lite morotstårta

• Kiralves

om man avbildar Gud begränsar man ju honom så otroligt mycket och det kan ge folk helt fel bild av vem Gud egentligen är.

Chana tycker också att du beskev det bra.
    Monsa vad pluggar du till?

• Kiralves

Monsa, kristna bör inte heller avbilda Gud, det förbudet upphävdes aldrig, det var bara något som katolska kyrkan upphävde för att lättare smälta samman kristendommen med den hedninska religion/religioner som fanns i rommariket. Det är mycket få kristna som egentligen lever efter bibelns riktlinjer, de flesta har mer mänskliga traditioner i sitt utövande än vad som står i bibeln.
    Menar du källan till vart jag hittade bibelcitaten?www.bibeln.se/sokindex.jsp
    jag sökte på ordet avbild
    I den kristna bibeln finns Moseböckerna alldeles i början, men de flestna kristna koncentrerar sig på Nya testamentet.
    Jag är kristen men firar Sababten och de högtider som omnämns i Leviticus 23, och jag äter inte oren mat osv.
    Jag har nästan ingenting gemensamt med kristna i allmänhet

• Kiralves

Fajga, det vill jag också ha, låter supersmart med sådant myggnät...finns det?

• Kiralves

KidA, hoppas du hittar det lät jätte bra

• Kiralves

Monsa jag kan endel om Martin Luther och har en bra bok om honom..

• Kiralves

Sagotantjobb, låter kul vad gör du ?

• Kiralves

oh vad trött jag blir på fotboll. min man sitter som klistrad framför tv'n

• Kiralves

ja urk...fotboll borde förbjudas:) min man blir dessutom sååååå sur om hans lag förlorar

Svar på tråden Hey Jude!