Hey Jude!
Mayasmama
Är familjen hemma nu?
Mayasmama
Är familjen hemma nu?
elims:
Ja, det har blivit en hel del mat de senaste dagarna Dottern är i alla fall väldigt förtjust i matze, så det är ju bra
Yoghurt är faktiskt inte så dumt. Ett av mina favoritmellanmål är färsk frukt toppat med yoghurt (gärna grekisk/turkisk) och lite flytande honung och hackade nötter. Mums!!
Det var trevligt båda kvällarna. Den nya boken är verkligen jättefin! Perfekt för oss som inte läser hebreiska så bra eftersom mycket är transkriberat. Jag gillar den skarpt!
Hur har ni haft det då? Det blev en långhelg hos svärföräldrarna va?
fajga: Ha, ha.. Jag kan se er två stå och skämmas utanför huset med var sin hamburgare
fajga: Kul att receptet gick hem!
elims:
Vad har ni för tradition de sista dagarna då? Vara hemma eller?
Har du kommit på något ni ska äta? Lite tips är ju aldrig fel..
elims:
Låter ju gott det där Vad var det för sorbet de hade gjort?
Här har vi ätit både matzebrei och matzepannkakor varenda dag. Jag är faktiskt väldigt förtjust i båda. Jag gjorde pannkakorna efter recept på matzemjölpaketet. Maken gillar bäst socker på, men min favorit är äppelmos (och eventuellt kanel)!
ringblomma: Det låter smaskens med pesachbrownies. Kan du inte skicka över några?
kidA: Känner ni någon i Järna? Jag vet inte så mycket om stället förutom att det är fullt av antroposofer..
Hattifnatt:
Trist att ni är sjuka, men det är verkligen en bedrift att gå NER i vikt under pesach Hoppas att lilla Hedvig kryar på sig!!
Kul att du gillar "Spice and spirit"! Den är verkligen innehållsrik.