Inlägg från: elims |Visa alla inlägg
  • elims

Hey Jude!

fajga

Det är Chaia som är teexpterten här...men, har NK i göteborg en kaffe- och teavdelning så rekommenderar jag dig att gå dit, Chaia och jag inhandlade igår våra tesorter på NK nämligen. Jag köpte rooibos jordgubbsdröm och bailys (svart te) och båda är jättegoda!

Vad tycker hon om för smaker?!

• elims

fajga

på NK i sthlm har de en egen liten hörna som heter "NK kaffe och te" (eller var det bara te de sålde där, Chaia?!).

• elims

mayasmamma och fajga

Att göra egna smycken är ju superkul, har inte gjort det på jättelänge, men jag gillar också att pyssla. Vad gör du för smycken mayasmamma?
    Försöker virka lite kippot och hattar till mig själv också när jag får tid över, men det blir inte särskillt ofta. Har en hel hög med halvfärdiga projekt som bara ligger här hemma och väntar på att bli avslutade!

• elims

Jag skymtar lite lite solljus bland molnen idag...det finns hopp!!!

• elims

Hej allihopa, här har det varit tyst idag märker jag...

Denna shabbat kallas Shabbat Hagadol och är lite speciell, bla för att det är den sista shabbaten innan Pesach, sista shabbaten det judiska folket spenderade i fångenskap i slaveriet i Egypten och inför vilken de offrade det berömda Pesachoffret/Pesachlammet (zroa, det ben som ligger på sederfatet ) och på vilken Gud utförde stora mirakel.

Ha en underbar shabbat allihopa och njut av det fina vädret!!

• elims

hehe, japp!!

annars kan du ju klippa av det ordentligt om du vill vara riktigt wild & crazy...uppklippt och axellångt, vad sägs om det?!

• elims

nädå, har faktiskt inte ens lugg själv! (ingen idé va när man inte visar så mycket av håret i vanliga fall när man är ute...)

• elims

KidA: mmm, du har rätt...jag är ju gift, så då täcker jag en del av håret med något (tex hatt, keps, bandana, sjal...) när jag är ute eller när vi har gäster hemma (som inte är tjejer)

kolla här förresten, hur mycket att välja på som helst www.1001-hairstyles.com/gallery/long.htm

Svar på tråden Hey Jude!