Inlägg från: Chaia |Visa alla inlägg
  • Chaia

Hey Jude!

tutim

Hur har ni det i Israel? Hur är vädret?

• Chaia

mayasmama

Håller med dig om tragiska trådar.. Jag är så otroligt känslig nu för tiden att jag knappt kan läsa om barn som far illa. Jag blir illamående och börjar gråta

När kommer Maya och sambon hem igen?

• Chaia

mayasmama

Gnäll så mycket du vill, det hjälper faktiskt ibland. I Stockholm har det varit underbart vårväder idag, så det finns nog hopp för Göteborg också!

• Chaia

God morgon!

Här är det frukost vid datorn som gäller.. Någon mer som är vaken?

• Chaia

kidA: Hur går det med pesachmaten? Hittade du något smaskigt recept?

• Chaia

Jag tror inte att det finns så mycket måsten egentligen, utan man kan laga den mat som man gillar (som inte innehåller mjöl och sånt förstås).

Vi brukar ha ägg i saltvatten, soppa med matzebollar, gefilte fisch, hackad lever (och vegetariskt alternativ av aubergine). Till varmrätt blir det lamm, rösti, sås och sallad. Något vegetariskt alternativ till. Sedan efterrätt (kanske chokladtårta). Efter middagen är man minst sagt proppmätt

Lax är smaskens! Jag hade faktiskt hellre haft lax än lamm..

• Chaia

fajga

Vad fick sambon för presenter då? Duktigt av dig att gå upp klockan sex för att sjunga!

Många brukar nog ta ledigt. Det är ju som du säger mycket som ska fixas. Sedan är det nog en hel del som är bortbjudna och inte behöver laga så mycket mat (som vi t.ex. ).

• Chaia

fajga:

Oj, vilka fina presenter!!

elims:

Jag höll på att få slag när jag såg snön! Det som var så fint väder igår..

Det var jättetrevligt i lördags. Nästan lika trevligt som i fredags kväll

Storstädning står på agendan här också...

• Chaia

fajga:

Jag har gjort egen pasta med vetemjöl (helst ska det vara durumvete), olja och äggersättning. Äggersättningen heter "no egg" och brukar finnas i glutenfria hyllan i affären. Det fungerade bra faktiskt.

kidA:

Fisk räknas inte som kött, så man kan absolut ha gräddfilssås till laxen! (Vad gott det låter förresten..)

Svar på tråden Hey Jude!