Hey Jude!
Mysteriet är löst. jag ringde och frågade
Gräddvanilj är inte mjölkigt. Te med yoghurt i kan däremot vara det eftersom det ofta ligger hela bitar med yoghurt i.
Mysteriet är löst. jag ringde och frågade
Gräddvanilj är inte mjölkigt. Te med yoghurt i kan däremot vara det eftersom det ofta ligger hela bitar med yoghurt i.
fajga
tja, här hemma ska vi svulla lite iallafall...nachos i
ugn med färs, sås och ost, sallad och gräddfil till
alt. tacolåda med nachos
hmm, soppa låter nog iof bättre när man ska se till att bli frisk
trevligt att man kan inspirera!
förresten, på tal om mat ni som är här...
vilken av de här grytorna skulle du helst bli bjuden på?!
Mangokyckling
www.tasteline.com/default.ns&intChannelID=&lngRID=1152&tlfo=0
Viltkyckling
www.arla.se/Default____17653.aspx
kokoskyckling med curry
www.tasteline.com/default.ns&intChannelID=&lngRID=5713&tlfo=0
Coq au vin
www.tasteline.com/default.ns&intChannelID=&lngRID=317&tlfo=0
Hattifnatt
Gräddvanilj ingick som ingrediens i de tesorter jag och Chaia köpte idag. Det ena teet jag köpte är ett svart te (heter Bailys) och innehåller kakaoböna och gräddvanilj, det andra är ett rött te från sydafrika (Rooibos jordgubbsdröm) med smak av jordgubb och gräddvanilj, med bitar av jordgubb i.
jag tycker annars som du, te ska drickas med mjölk!
ellinorsmamma
Ja visst verkar den god. Det ska vara till shabbes. Var ett tag inne på den sista på listan, men nu vet jag inte... har för mycket att välja mellan!!
Har du kanske något recept annars att dela med dig av?!
mmm...mitt rooiboste är ju godis!!
Chaia
Jag blandar ihop mycket jag, tabascosåsen verkar vara ok, finns ju med på k-listan, parve och allt. Så det m¨ste vara något annat vi köpte hem... Sen så var det visst så att jag hade SMAKAT det där teblomteet hos våra vänner, inte köpt det åt dem! Jag hade däremot köpt en del sorter från ö-hallen som de vill ha speciellt därifrån, snacka om att man är förvirrad ibland!
kneidel = matzeboll!
och jo då, det kommer du bli!