Inlägg från: Chaia |Visa alla inlägg
  • Chaia

Hey Jude!

elims:

Alla recepten verkar goda, men jag är lite inne på den där viltkycklingen.

Hattifnatt:

Det var lösviktste vi köpte. Det fanns så många sorter att välja på och alla verkade lika goda. Elims och jag fick verkligen kämpa för att inte köpa allihop

Vad är det för ämne du undervisar i? (Med tanke på tentorna)

• Chaia

Mitt rooiboste är också mums!! Har druckit mintchokladte med en bit mörk choklad till

• Chaia

elims

Jag känner igen mig Typiskt att bli så där virrig när man har mycket omkring sig och det verkar du onekligen ha just nu.

Har som sagt smakat rooibos mintchoklad. Riktigt smarrigt med en bit choklad till. Nu står en kopp champagne-te färdigt

• Chaia

kidA: Kneidel är matzebollarna i soppan Gefilte är fisken. Kommer svärmor nu iallafall?

• Chaia

marcink: jag ska genast gå till ordboken och titta efter Kul att hon kommer!

elims: Det där stämpelkortet borde inte vara allt för svårt att fylla upp. Jag var sugen att prova nästan alla sorter

• Chaia

På tal om allt pesach-snack.. När jag och elims stod och valde te i affären undrar jag plötsligt varför de har "pesach-te".. bara det att det var ju inte det utan "peach-te". Snacka om att vara insnöad

• Chaia

Jag och elims insåg att vi bor nästan grannar och att vi har gemensamma bekanta. Kul!

Pepparrotssåsen är superdupergod!! Pepparrot blandad med rödbetor.. Är det något mer i?

• Chaia

Man kanske skulle följa kidAs exempel och krypa ner i sängen.. God natt på er som fortfarande är vakna!

Svar på tråden Hey Jude!