Hey Jude!
Chaia - jag har bott i London flera år. I min ungdom, skall tilläggas
Greenwich är fint. Båttur på Themsen dit, kanske?
Hela the South Bank, numera inkluderande Shakespears teater, som den såg ut då, är också fint.
Chaia - jag har bott i London flera år. I min ungdom, skall tilläggas
Greenwich är fint. Båttur på Themsen dit, kanske?
Hela the South Bank, numera inkluderande Shakespears teater, som den såg ut då, är också fint.
KidA: så skönt att Noah går upp i vikt som han skall, att mjölken räcker gott till och att allt verkar ok. De kan ju i princip få bli hur knubbiga som helst på bröstmjölk, det fungerar väl som en god reserv vid sjukdom, utan att det gör någonting.
Hur fick ni sova i natt?
Själva slutade det med att vi sov alla fyra i samma säng, som den stora lyckliga familj vi är
Mayasmama - int edne blekaste, så har det aldrig sett ut på mina ul och vi har en av varje
Men det är spännande! Vad tror du själv?
Det enda som skiljde mina två graviditeter var att jag hade fler finnar när jag väntade min dotter, men då fick jag otäckingar på ryggen.
Chutzpahs länk gjorde ju att det kändes lite bättre - men köpte mjölk från Fahlköpings mejeri likafullt i dag på Willys!
Mayasmama - skall du göra köns-ul? I vecka 30, eller när görs det?
Fajga - även du har nu ett privat meddelande
Nyb: 1 april, det är ju snart! Ser fram emot bilder!
Monsa: wow, vilken succé du gjorde!!!
Och TOLV gånger till, det är ju kanonbra!!!
Är det en gång i veckan, eller?
God morgon!
(ni nattugglor sover väl fortfarande?)
Jo, det var lite lustigt att Fajga och jag känner varandra sedan tidigare. Tog ju ett tag innan vi klurade ut det, men man har ju en röst även på internet och det var något där som lät allt mer bekant...
Vi läste ivrit tillsammans, jag har sedan också läst Bibelhebreiska vid universitetet här i Gbg. De har en jättebra grundkurs, som man kan läsa på kvartfart dessutom, IT baserad, med bara en obligatorisk träff per termin, och som ger en mycket god grund för oss som inte har så mycket kunskaper om VARFÖR det heter som det gör i många sammanhang. Bara det här med när man skall punktera konsonanter och inte t ex, och vokalförändringar i olika verbböjningar...Jag har tagit 15 poäng, och hoppas ta de sista fem nu i vår, men det är ju en hobbyverksamhet och det hinns helt enkelt inte alltid med.
Jag har också beställt matze, ett paket - jag ringde t o m ett par dagar efter sista beställningsdagen men eftersom min beställnng var så modest var det inget problem. Jag firar ju inte pesach, men tycket matze är gott, och brukar laga en hel del recept ur den svenska judiska kokboken i samband med att det är pesach ( annars också, men då brukar vi äta oss igenom matzerecepten )
Jag tror de skulle hämtas runt 5 april.
Den marockanska kokboken verkade inte dum! Tror jag skall slå till
I dag tänkte jag vi skulle ha couscous med fiskbullar och grönsaker, var det inte här i denna tråden jag läste om det för ett antal sidor sedan?!
Ha en bra dag, nu skall jag diska frukostdisken!
Chaia - en stor del av studenterna på kurseni Bibelhebreiska bodde inte i Göteborg, ett par bodde t o m utomlands (antar att de slapp den obligatoriska träffen) och eftersom allt är IT baserat fungerade det väl.
Jag kan faktiskt varmt rekommendera kursen om man vill veta mer om själva språket, inte bara hur orden böjs men varför det heter som det gör.
Fajga: jag kan faktiskt i andanom höra honom säga just det En hederlig flashback
Själv skrev jag just ett längre inlägg här i tråden, som plötsligt bara försvann och jag loggades ut
Men jag ger mig inte!
Elims: hur verkar den marockanska kokboken, lagade du ur den? Jag kikade på den på Bokus, den såg ju spännande ut!
Boken var read på Bokus såg det ut som (även om jag aldrig numera är riktigt säker på att rea eller extrapris riktigt är vad det låter...)