Inlägg från: elims |Visa alla inlägg
  • elims

Hey Jude!

någon du känner eller, marcink?!

Personligen hoppas jag verkligen inte att Jämtin blir ny utrikesminister. tummen ner för henne!

• elims

new york brud

nä vad trist!

Du får sätta Pavel på att packa ner i flyttkartonger så får du ligga på soffan och vila dig med fl!

• elims

marcinnk
    känd och känd vet jag inte...jag känner iallafall inte till honom!
    TT-sidan ska jag kika lite på.

new york brud
    är man sjuk så är man...
    Själv blev jag lägligt (men ofrivilligt!) sjuk dagarna innan pesach förra året, så min man fick stå två dagar och städa köket helt själv, stackarn!! ska försöka hålla mig friskare i år.

• elims

marcink
    mm det där med ordval är lite läskigt. Det händer att jag/vi ringer in eller skriver och klagar över en del av ordvalen som står på text-tv, ibland har det hjälpt ibland inte. men det blir inte så ofta längre, man orkar liksom inte bry sig till slut...

Chaia
    Supergott!!! La till en kula vaniljglass till päronen dock, tyckte det såg så futtigt ut utan

• elims

ellinorsmamma

åh vad gott med grillad kyckling!

Här hemma blir det falafel i pita, oxå helt ok!

• elims

ellinorsmamma

jag fuskar faktiskt med mix idag, det är ju söndag!!

KidA
    kommer!

• elims

Ellinorsmamma

var tvungen att gå och titta efter...märket heter visst Telma. Har köpt den i kosherian.

Vad mer brukar ni släpa med er från Israel?!

Själv ser jag oftast till att få med mig hem parvebuljong i storpack, balsamvinäger, teriyakisås, ostar, sweet chili, buljongtärningar, nanate, parve choklad och godis. Det är produkter som vi inte kan få tag på här eftersom vi håller kosher. Brukar bli en del att släpa med andra ord!

• elims

Ja just det, vi brukar också köpa hem kryddor - zaatar är ett måste och chimichuri!

Sen brukar vi försöka ta oss till shuken också och köpa påsar med paprikapulver - söt och charif - och riskryddor. Älskar shuken med alla dess kryddor!!

• elims

jaha, så var det en gäst som blev nr. 1111 inne hos mig...

Svar på tråden Hey Jude!