Inlägg från: marcink |Visa alla inlägg
  • marcink

Hey Jude!

morrn morrn brudar! här har vi slappdag idag. agge ligger och kikar på barnkanalen och jag misstänker att noah och mamma therese har somnat om, det är ovanligt tyst.

• marcink

jo vi hade en rät intensiv dag igår med bb-besök, och både vänner och familj på besök. vi var helt slut när vi till slut gick och la oss, och lovade oss själva att vi skulle ta det lugnt idag.

• marcink

hehe, verkar inte som att någon tänkte data iaf. det tänkte jag försöka göra tills brudarna och grabben börjar tjata :)

• marcink

chutzpah: det var väl ändå ett nedköp? :(

• marcink

närå! vi är vakna! vi kollar på bakom kulisserna på prison break, matar noah och småpratar om såriga bröstvårtor.

• marcink

vi ska försöka krypa ner nu, men det är just vid den här tiden som noah verkar bli så där konstigt nyfiken. han ligger mest och kikar och kollar läget lite. precis när man hellre vill att han ska sova. och sen sover han timtals i sträck mitt på dagen. crazy shit man.

godnatt!

• marcink

jaha sömntutor. här har vi redan hunnit skicka iväg en stor tös till dagis och varit ute på långpromenad med plutten. vad har ni för er idag?

• marcink

jag har hört att tandstatus är genetiskt, men det verkar bero på vem man frågar. agnes gillar att gå till tandläkaren, hon tycker det är spännande och kan inte bärga sig tills nästa besök. iofs har hon inte haft några problem med tänderna heller, det är då utmaningen kommer :)

fajga: vad kul att du gillade bloggen, vi försöker hålla den uppdaterad. visserligen mest för vår egen och släktens skull, men det finns en rätt bred trogen krets som följer den.

• marcink

jag har en arbetskamrat vars dotter fick dra ut åtta tänder på sin tre-åring, pga att hon gett henne saft i flaska. smarta klubben liksom, barnet är i panik inför tandläkaren nu. :/

• marcink

läsa böcker är bland det bästa som finns, så länge böckerna är bra (annars somnar jag). just nu läser vi två uppslag i "så funkar du!" varje kväll. planen är att vara klara om en månad ungefär, och sen läsa om boken men fördjupa sig lite i det som står. igår läste vi om ansiktsmuskler, och idag ska vi läsa om inre organ tror jag (det är agnes som väljer uppslag).

Svar på tråden Hey Jude!