Hey Jude!
Laila tov chamudah!
Laila tov chamudah!
izabelle32
Nej jag såg den inte. Går den kanske i repris?!
Vad tyckte du om den?!
Värst vad det var tomt här inne idag då
Får väl gå och ta mig en till kopp tahiti-te och vänta på bättre tider...
www.lipton.se/Lipton-SE/pyramid-infusion-tea.html
Shabbat shalom Hattifnatt!
Blir det lemonad ikväll?!
shavua tov allihopa!
några fler nattugglor härinne för tillfället?!
Kan alltid räkna med dig chaia, eller hur?!
Hoppas ni hade kul idag. Synd att det var så lite folk, förra året var jag med och planerade och det kom faktiskt en hel del barn.
Du skrev i ditt sms att ni stannade för hamburgare...vad gott! Synd bara att man luktar hamburgare när man går därifrån också De måste verkligen skaffa en bättre fläkt!
O ja, man luktar i två dagar efteråt
fast de e gött...
Förr höll de åtminstone till i puben och då stannade lukten därnere ganska mycket, men nu när de har flyttat upp kan det ju lukta i hela huset i stort sätt, ända upp på centret på 3an.
Kul att hon gillade pommes frites...lika bra att vänja henne inför pesach, den stora potatishelgen!
Ja vilken tur!!
Jo jag fick i mig middag ikväll, trerätters till och med!
Det blev ett kombinerat middags & planeringsmöte hemma hos en av oss faktiskt. Du vet ju, judiska sammankomster (må så vara trista planeringsmöten) måste ju alltid inbegripa mat på något sätt!
Så nu sitter jag är mätt och belåten
Borde dock egentligen redan ha gått och lagt mig, usch vill inte ens tänka på allt jag måste hinna med imorgon innan halv sju!
God natt!
Kikar bara in snabbt och säger hej!
Ikväll börjar Purim!!
Dagen innan Purim, dvs idag, är en fastedag. Den kallas Taanit Ester, Esters fasta. Vi fastar för att vi minns att Ester och det judiska folket i kung Achashveroshs rike (persien) fastade i sorg när de fick reda på att de skulle utrotas av Haman och kungen på ett visst datum.
Chaia, vad hette det där vegetabiliska gelatinet du använder ibland?
Ska skicka iväg ett mejl med förslag på produkter att kontrollera (det är dessutom en ny lista på g med lite uppdateringar, men den ligger inte ute än, så kanske finns vissa produkter redan med på den listan...). Har du annars några förslag på produkter?