Inlägg från: ellinorsmamma |Visa alla inlägg
  • ellinorsmamma

Hey Jude!

Chaia.

Oj vad roligt med en London resa. Ha en trevlig resa och njut av allt som du får se.

Vilken man som kommer med sånna överaskningar, vart har du hittat honom?? :)

• ellinorsmamma

Det finns väl en massa museer att besöka, resturanger, affärer.

Vad tycker din man om att gå i affärer? Tycker du om det förresten?

• ellinorsmamma

I England finns mycket roliga barnartiklar som ofta inte finns på den svenska marknaden, också en massa kläder till hela familjen.

Men det är ju inte det viktigaste. Ha en härlig semester och ta det som det kommer.

• ellinorsmamma

mayasmama

Fin bild.Tycker att der var svårt att se. När vi varit på UL så har man sett könet mer mellan benen uppifrån om du förstår vad jag menar.

Ska du boka tid för köns UL?

Om du vet könet så ska vi försöka hjälpa till så gott vi kan med namnförslag.

Vilka fina bilder på Maya,när hon dansar.

• ellinorsmamma

I dag är alla väldigt upptagna förstår jag. Själv läser jag till en omtenta och tar hand om lilltjejen på samma gång. Gissa vilket som är mysigast???

Ämnet är medicinsk vetenskap så det är faktiskt intressant men vi sov mindre bra i natt så det är svårt att följa raderna i böckerna. Men jag och hoppas att det går vägen ändå.

Vad gör ni nu, eller vad har ni för planer för kvällen?

Ska snart börja med middagen, tänkte göra en wok i kväll. Enkelt och nyttigt.

Imorgon börjar också bokrean. Då ska jag ut och fynda böcker. Har ni också tänkte i dessa banor?
    Någon som har bra tips på någon bra bok???

• ellinorsmamma

Ullared låter kul, har aldrig varit där. Men jag har hört att där finns allt som man kan tänkas vilja ha.

Är det bra kvalité på grejorna?

Skulle jag åka dit skulle jag ruinera mig.

• ellinorsmamma

Mayasmama.

Hur mår bebisen? Sparkar och mår bra?

Såg du programmet i går, "före födelsen"? Det var helt otroligt fint gjort, tänk vad tekniken går framåt.

• ellinorsmamma

mayasmama.

Inte behöver du oroa dig för de sk "prickarna". Allt är bra, försök och slappna av. Om det hade varit något hade ni fått veta det igår eller fått en remis till en expert.

Hur många UL får man göra hos er? Här uppe bara ett i v 18-20, dåligt tycker jag.

• ellinorsmamma

Förstår din oro men allt är bra.

Hela graviditeten är faktiskt en lång "orolig väntan".
    Först att man ska gå förbi vecka 12 och missfallsrisken ska minska. Sedan oroar man sig att någor ska vara fel på UL. Sist men inte minst inför förlossningen och att barnet ska må bra.

Ta det bara lugnt och snart så kommer den lille ut. Det är faktiskt inte så lång kvar. Snart är våren här och då känns allt lättare. sol och värme är ju heller inte helt fel.

• ellinorsmamma

Hallå

Välkommen Izabelle. När är bebis nr 2 beräknad? Vilken vecka är du i?

Shababt shalom.

Svar på tråden Hey Jude!