Hey Jude!
Önskar ibland att vi vore mer strukturerade och planerade här hemma...att vi kommer iväg på storhandling en gång i veckan är ett under!
Önskar ibland att vi vore mer strukturerade och planerade här hemma...att vi kommer iväg på storhandling en gång i veckan är ett under!
Chaia
Det blir minimalt med matlagning för min del. Skulle haft makens familj över imorgon kväll, men nu har det blivit ändrade planer. Vi äter inte hemma imorgon kväll istället och på dagen är det bara vi (ev. dyker kanske någon av våra bröder upp...) så vi tänkte göra det så enkelt för oss som möjligt och bara göra typ ris, schnitzel och kanske lite småsallader. Det är rätt skönt emellanåt att slippa stå i köket hela torsdag kväll, fastän jag älskar att laga mat!
Men du då, vad står på menyn hemma hos er imorgon?!
Chaia
Vad gott allting låter! Tycker kosherkokböckerna ofta har bra risrecept faktiskt.
Men nu måste jag få veta...
Vad har du i grytan?
Och glassbakelserna, hur gör du dem?!
Måste fylla ut min receptbank i datorn lite!!
Chaia
ah ok det var från mig. Varsågod då!
Ett tips är att ta större aluminiumformar ist för de i papper, de håller bättre tycker jag.
Syltlök i grytan ska jag testa nästa gång. Brukar oftast köra på steklök (som jag kokar, skalar och steker innan) men det här är ju mycket enklare, även om det inte riktigt blir samma smak.
KidA
ja, bröd är gift...
Du får gå ut på riktiga långpromenader med Noah istället!
Chaia
Det blir förresten fint om man till glassen gör en hallonspegel eller liknande till.
new york brud
Vad roligt, grattis!! Har ni bestämt er om möblerna?
KidA
Äsch, då har jag inga bra råd att ge dig! Men vill du så kan du!
Jag måste verkligen gå och träna idag, har lovat mig själv att gå till gymet iallafall en gång i veckan. Nu har jag gått och skjutit på det fram till idag, så jag måste verkligen ta mig härifrån nu.
Säg till mig på skarpen att ge mig iväg!!
gahh, OK då!!
Chaia, kan du inte skicka över en tryffel hit...tycker att jag gjort mig förtjänt av en nu!
Hattifnatt
Här hemma äts det både köpechalle och hembakat.
Kan tyvärr inte hjälpa dig med ett vettigt recept bara, för med just challe går jag inte efter ett speciellt recept (eller jo, min mormors, men det innebär mest "en nypa hit" och "en kopp dit" så det har du nog inte så mycket glädje av )