Inlägg från: Chaia |Visa alla inlägg
  • Chaia

Hey Jude!

fajga: Lycka till hos terapeuten!

elims: Du är så välkommen så!

kidA: Usch, stackars Marcin! Allergier är så tråkigt Vilken glass KAN han äta då?

• Chaia

Oatlys havreglass? Den brukar vi använda här hemma Glass är ju en mänsklig rättighet..eller nåt

• Chaia

Intressant elims!

Vad brukar man skicka i matpaketen? Hur skickar man dem? Med posten?

• Chaia
    Det verkar smidigare att ge dem till varandra ja..

Hur brukar ni ge gåvor till de fattiga? Någon speciell organisation?
  • Chaia

Vilken trevlig mitzva - att ge bort matgåvor

När äter man festmåltiden? Måndag kväll?

• Chaia

Hej på er!

Jag sitter och mumsar på Hamantaschen och te.. Härligt

Vi ska nog ut på stan senare för att köpa skor till dottern, men det är så kallt. Är så otroligt trött på vintern nu.

Trist att vara förkyld mayasmama Hoppas att du blir frisk snart!!

• Chaia

nyb

Jag har tjuvstartat lite Svärmor hade bakat, så hon kom över med en laddning igår

När man får barn är det naturligtvis en stor omställning, men vi upplevde inga större problem med att ställa om oss. Vi har visserligan haft mycket hjälp av våra föräldrar och syskon, det underlättar mycket. När man står där med en liten bebis så känns det naturligt att bli lite mer ansvarsfull, så oroa dig inte för det

• Chaia

nyb

Ofta har man en massa föreställningar om hur man ska vara som mamma (och pappa). När bebisen väl kommer blir oftast ingenting som man hade tänkt sig Det bästa är nog att inte planera för mycket, utan att vänta och se..

Och du.. man behöver inte sluta dricka vin för att man får barn (jo, under graviditeten förstås )

• Chaia

Jag tyckte att det var hemsk ovant i början med beta, men efter en kväll så hade jag vant mig.. Nu tycker jag att den är bättre

• Chaia

mayasmama

Vecka 23, då börjar det närma sig Har ni bokat biljetter till Israel? Vår och sol känns väldigt lockande nu..

Svar på tråden Hey Jude!