Inlägg från: En helt vanlig mamma |Visa alla inlägg
  • En helt vanlig mamma

Hey Jude!

Halla...

Jo, rolig valborgs va!? Nu kanns det att man inte langre ar sa ung, da hade lite regn inte hindrat en fran att kasta smallare hela dagen och hanga kring majbrasan hela natten

Vi malar nu om badrummet och jag tror att det blir bra, kan ju liksom inte bli varre an det var...

Chaia, avis pa dig som far resa till varmen nu...Hoppas ni far det underbart och att du hinner njuta av allt

• En helt vanlig mamma

Gult med lila sjohastar tryckta i en ojamn linje runt hela badrummet... Snyggt, va!?

Nu gor vi dte mjolkvitt med en morkare fondvagg i chokladbrunt, ungefar...

• En helt vanlig mamma

Njae, inte sa mkt att renovera, det ar ju hyresratt, men vi har valt att mala om lite eftersom det inte ar precis som vi vill. Vi skall mala om koket och datarummet, med sedan ar det nog bra...
    Man kan valja att ta 150 sek. mindre i hyra/ manad sa man kan mala om och liknande for detta, vilket ger ca 1-2 rum per ar att fixa om...

• En helt vanlig mamma

Fajga, du har sa ratt sa. For alla foraldrar maste det vara sa skont att det regnar, ungdomarna kommer hem tidigare eller sitter hemma hos nagon van, vilket leder till mindre brak...

Monsa, klaga sa mkt du vill...Du ar ju gravid nu och det ar klart du ar trott. Lagg dig i soffan med en bra film pa TVn och mys...*kramar om*

• En helt vanlig mamma

Hattifnatt, det ser jattefint ut och OJ vad langt har du har

Monsa, tack...Sorplar glatt i mig alla baciller av sadan karaktar

Fajga, ha en lugn kvall och hoppas du far komma hem i lagom tid.

Vi har nu malat andra varvet och det ser ok ut. ar gulare an jag hade velat, men blir kanske battre med alla mobler och draperier pa plats. jag ska fota sedan och lagga ut, promise

• En helt vanlig mamma

boker tov...

Ja, ni ar uppe med tuppen ni med smabarn...Jag vaknade av att nagon ringde pa dorren, mest troligt anu ett barn som vill salja ngt...De har alla val utvecklade affarssinnen har i Grabo

• En helt vanlig mamma

Jag vet hur du maste kanna...Det ar for mig obegripligt att jag maste skalla pa honom for att fa honom att hjalpa till. Ibland ar han sa lat att det tar ont anda in i benmargen...

Svarmor har varnat mig for att skaffa barn innan jag har dresserat upp honom, men det kanns lite sent...Sa lange det bara ar vi tva ar dte fortf. OK, men med ett barn sa kommer jag nog att lida mer...

...A andra sidan arbetar han mkt langre timmar an mig, sa jag vet att han ar trottare...Jag tror att en annan losning for oss vore att jag gick ned i arbetstid sa att jag kan orka bolla arbete, familj och hem...( nar vi har barn alltsa)

Nagra andra tips??

• En helt vanlig mamma

Ja, det ar inte latt alla ganger med olika kulturer och uppfostran... Men, att massera fotterna?? Ar det ngt israeliskt? P spinner som en katt nar man knadar hans fosingar...Och vill aldrig att man ska sluta...Jag dor av kittlighet, forstar inte tjusningen...

Men, jag forstar att du maste vara trott pa att ha tre barn du ska ta hand om...Om P inte tog sitt jobb pa allvar skulle jag ocksa ga upp i limmningen for da hamnar ju annu en borda pa mina axlar. Vi har dividerat fram o tillbaka och i och med att vi flyttade hit gar jag till jobbet och ar ofta hemma 14.00 vilket ger mig tid att stada m.m. innan pavel snubblar in allt mellan 18.30 fram till 21.30...

Jag vet inte hur du ska gora for att uppmarksamma honom pa problemet och verkligen forsta hur jobbigt du tycker att det ar. Att man tjatar har ju inte sa stor inverkan, de gor sin plikt med ser inte hur jobbigt man verkligen tycker att det ar...

• En helt vanlig mamma

P talar inte ett ord svenska, nastan...Han har ju en examen fran ett bra uni. i NYC vilket i kombination av spraken han talar hjalpte honom...Han ar valdigt ambitios i jobbet och lite av en arbetsnarkoman...

Jag onskar jag kunde ge dig rad for vad du ska gora, men du maste sjalv kanna vad du klarar av. Att vanta tills du har fott med alla stora beslut later klokt da dina hormoner och trottheten kan fa dig att kanna allting intensivare an vad du annars skulle...

Att ha lite pengar ar ju alltid en slitningsfaktor...Vi har sa mkt farre gral nu nar vi har tva loner istallet for en...

Jag hoppas att Nadav "vaknar upp" snart och ser situationen for vad det ar...Ingen orkar ta allt ansvar i langden...

Kram pa dig stumpan.

• En helt vanlig mamma

haha, monsa, jag ser att vara man har ung. samma arbetstider Inte sa roligt alla ganger...

Vi har varit pa utflykt idag, plockat sten till tradgarden, fixat i tradgarden och nu grillar vi...eller pavel grillar och jag slappr lite...

Svar på tråden Hey Jude!