Inlägg från: Chaia |Visa alla inlägg
  • Chaia

Hey Jude!

Nämen, nyb!! Har du hittat å, ä och ö?? Har du ny dator eller?

• Chaia

laila tov nyb! Du är duktig du som lyckas logga ut vid den här tiden

• Chaia

Oj, vad spännande mayasmama! Hoppas att du hittar någon duktig som du kan lita på!

• Chaia

Nä, vad trist med försäkringen 1100 kr är ju ganska mycket, men ni har ju åtminstone möjligeheten att åka. Har ni bokat biljetter?

Förstår att det känns jobbigt att hitta någon som ska sköta ditt företag, det måste verkligen vara någon du litar på, inte som den där mannen som ringde..

• Chaia

Nämen elims.. Du har en bild Vad är det för något?

Gick det bra på tentan förresten? Skönt att den är över kan jag tänka..

• Chaia

"Sluta lalla på fl" Lycka till!

Jag har hittat ett recept på chokladtryfflar som jag tänkte göra till kaffet på fredag. Ska bli mycket spännande att se hur de blir!

• Chaia

Mjölkfri chokladtryffel (35 bitar)

200g mörk choklad, ca 70% kakaohalt
    1 1/2 dl sojagrädde
    3 msk honung eller strösocker
    40g rumstempererat mjölkfritt margarin
    Kakao

Hacka chokladen och lägg den i en bunke. Koka upp sojagräddegrädde och honung i en kastrull. Häll grädden över chokladen och rör den slät. Tillsätt margarinet och rör till en jämn smet. Täck med plastfolie och låt chokladen stelna i rumstemperatur till nästa dag. Forma kulor med två teskedar och rulla i kakaopulver. Låt tryffelkulorna stelna i kylen ca 1 timme.

Det låter gott

• Chaia

Jag tänkte använda alpros sojagrädde.

Det är lustigt det här med begränsningar i dieten.. Nu är jag ju minst sagt begränsad i mitt val av rätter och ingredienser, men ändå känns det som om jag har fler nya recept än någonsin??!! Hur hänger detta ihop egentligen?

• Chaia

nyb

Bordet och stolarna låter ju jätteläckra!

Vi tar aldrig någonting på avbetalning (om det inte skulle röra sig om ett hus eller bil).

Svar på tråden Hey Jude!