Inlägg från: Monsa |Visa alla inlägg
  • Monsa

Hey Jude!

KidA, ja klart att det gör! Det dumma är ju att han visat att det absolut hjälper att visa sin ilska. Normalt sett är han ganska så orubblig men nu har jag gjort klart för honom att han antagligen kommer få sluta ännu tidigare någon dag eftersom jag inte kommer hinna annars.

Nu har jag ett arbete med 1,5 fråga kvar och ett arbte med 2,5 fråga kvar.

Efter det ska jag göra ett filosofiarbete och ett filosofiprov. Det måste vara färdigt ikväll och sen så har jag två svenskaarbeten och ett svenskaprov kvar.

Så sparka ut mig hrifrån, jag ska absolut inte vara här utan jobba på nu!

Så om jag jobbar på nu har jag allt som allt fem arbeten/prov kvar istället för 10, och ikväll ska jag ha två svenskaarbeten och ett prov kvar, inte ett dugg mer, skicka massa energi tack och håll tummarna för att jag blir godkänd!

• Monsa

Kiralves Gratta födelsedagsbarnen!

Nu har jag fastnat på en fråga om skillnaden mellan naturetenskaper och evtenskaper om människan. Sista frågan sen är det ena filofiarbtet färdigt!

• Monsa

Hur tolkar ni detta?

Ska jag redogöra för tre skillnader och sen ge ett namn vardera för de olika filosofiska teorierna?

Eller ska jag ta tre skillnader och sen redogöra för de olika filosofierna, kan det räcka med att ge namnet på de filosofiska teorierna?

"Redogör för tre skillnader mellan naturvetenskapen och vetenskapen om människan, enligt läroboken. Ge ett konkret exempel på en filosofisk teori av vardera slaget."

• Monsa

Snälla, någon som kan något om filosofi, jag kommer inte längre!

• Monsa

new york, jag ringde min man och sa att jag är sugen på kinamat. jaha det var ju synd sa han, vadå synd sa jag, inte för mig för du ska ju åka och hämta det ju

Måste ha kyckling curry och friterat med sötsur sås!

Jag tänekr inte ge upp mina arbeten, om jag så ska sitta uppe hela nätterna i flera dgar så ska jag ha in mina arbeten!

Jag gör så gott jag kan, hoppas att jag tar någon poäng på frågan, man ska ha minst 15 poäng för att få godkänt och det är 7 frgor med massor av underfrågor. Huller om buller. HOn få rhelt enkelt köra med 1 x eller 2 bara hon får in mitt G

• Monsa

Tutim, nu är ju min man inte från Israel men jag har god lust att skicka iväg han långt ibland

Min man gör en hel del med men det är klart han är trött och inte orkar hålla allt tipp topp och så hela tiden. På det stora hela struntar jag i det men ibland gör det mig tossig. Hur är din man tutim?

• Monsa

Hejsan! Jag har helt gratis arbeten att dela ut! Ett filosfiarbete! Ett prov i filosofi, två svenskaarbeten och ett svenskaprov, någon som vill ha?

Jag orkar inte mer nu, går under snart alltså!

Jag tror inte jag får ihop det, jag skulle haft in ett arbete imorrn och ett prov imorrn men om jag ska ha det så får jag va uppe hela natten!

• Monsa

Någon som är vaken? Håller på med de sista uppgifterna till filosofiarbetet, det var itne så svårt Hoppas att läraren nte surar ihop och låter mig göra provet imorrn. Dom verkar goa alla mina lärare så jag hoppas det ordnar sig, jag förstår ju att dom får mycket att göra med när jag är ute sent med mina grejer.

Nu måste jag komma på en syntes, en tes en antites och en syntes.

• Monsa

Hej på er!

Min man kommer att få åka på butikschefsutbildning i Danmark så småningom, det fick han reda på idag! Jag är såååå stolt över honom! Det blir säkerligen tufft ibland men det är ju så, allt är inte hela tiden rosenrött!

Jag har nu två svenskaarbeten, och ett svenskaprov kvar + ett filosofiprov ikväll.
    Alla filosofiarbeten är godkända så får jag godkänt på provet är jag igenom!

Jag väntar med spänning på att få höra hur det gick i religionen, där är också alla arbeten och prov inne. Jag är faktiskt jättestolt över mig själv! Jag kommer ju fixa det!

Imorrn ska vi på ett litet vul och kolla om bebben sitter där den ska, och se om hjärtat tickar osv.

Har någon här varit på tidiga ul? Nr har ni kunnat se hjärtat?

Ha det gott/M

• Monsa

ringblomma, inte än. Mina barn är väldigt lugna med så det är inte så svårt! Jag ska erkänna att jag vart sjukt stressad men jag är så stolt att jag ändå får ihop godkända arbeten under så lite tid!

Just nu är jag inte jättetrött, jag brukar bli trött på eftermiddagarna eller kanske vart det nu sista veckorna. Jag vet inte hur påverkad man kan bli direkt men det kan ju ha med graviditeten att göra.

Jag vet också att jag säkerligen kommer att må jättedåligt snart och har ändrat min kommande kurs för att få det lite lättare

Hur gammal är ditt knodd ringblomma?

• Monsa

ringblomma, jag pluggar komvux så det är ju inte jättehög nivå. Jag kanske ändå får erkänna att jag nog har väldigt lätt för att läsa.

Mina barn är hemma heltid med mig medan jag plugagr heltid. Sen jobbar jag en gång i veckan eller mer som sagotant här i Värnamo på våra bibliotek.

Jag tror inte jag är någon supermamma kanske men barnen är ganska självständiga och så pysslar vi och åker iväg och grejar med olika saker. Lever livet tillsammans utan krav på att vi måste ha fullt ös hela tiden.

Har du två barn ringblomma?

• Monsa

Kiralves, då är det bara att humpa bumpa då!

Haha, vi gjorde det två! gånger och då var det tydligen en som flyttade in!

Jag är ändå lite så skeptisk för att det kan va nåt som inte stämemr, lite larvigt. Vi får väl se imorrn att allt är bra i detta stadiet, något annat kan man ju inte veta. Håll tummarna för att vi ser hjärtat.

jag och min man brukar skoja lite efter en diskussion om vad som är vad av embryot. Min man menar ju att det är hasn spermie som tagt sig till livmodern typ, och jag menar att det är ägget och spermien.

Jag kunde helt enkelt inte låta bli att tänka mig hans tankegång i huvudet när han ser stolt på sina barn, som jag tror är nåt liknande: "Åh min lilla spermie, så fort du simmade, du har ju blivit så stor min lilla spermie!"

han fick en gång en t-shirt av mig med barnens huvuden i stora svarta spermier och ovanför stod det: PAPPAS ELITSIMMARE

• Monsa

Ringblomma, han kommer bara att åka dit för korta utbildningar vid två tillfällen av vad jag har förstått. Han är fortfarande stationerad här. Det behöver inte betyda att han blir butikschef men varför kasta bort pengar på en sån grej om dom inte vill satsa?

Dom är alltså supernöjda med honom, han är så väl förtjänt av detta! Jag älskar honom så fruktansvärt mycekt och vill att han ska få känna att omvärlden också tycker om honom för han är så fin fast han nästan aldrig fått veta det.

• Monsa

Företaget är danskt, därför är utbildningen där. Det ska vara i sommar någon gång. Vi kan ju också följa med på minisemester kanske.

Svar på tråden Hey Jude!