Inlägg från: marcink |Visa alla inlägg
  • marcink

Hey Jude!

grattis NYB!

kiralves: välkommen! kul att se ännu ett linköpingsansikte här i tråden. får man fråga hur det kommer sig att du firar högtider men inte är judinna? hur går det ihop? :)

och jag vill gärna höra om filmen. vilken av dom det en må vara. munich verkar bra, och konspirationer är väl det judar är bäst på? hehe.

• marcink

elims: jo, jag har redan påbörjat världherraväldet här nu iom noahs ankomst. han ligger förövrigt här och kikar på vad vi gör, så snart börjar han väl data han med.

berätta gärna när du sett munich, det är ett allvarligt tema men filmen är gjord av speilberg så man kan väl ha en del positiva förhoppningar iaf.

konspirationsfilmer om 911 är alltid roligt, men rätt uttjatat. jag orkar inte.

• marcink

kiralves: aha, då greppar jag det. vi har lite olika syn på det, men det kvittar. du verkar ju trevlig... jag la märke till att du skrev om lhc på din presentation, det var därför jag gissade på linköping. välkommen, återigen!

• marcink

jag är mycket som fajga. i min familj har vi firat channuka, rosh hashana, purim och pesach, men mest av tradition. vi är rätt liten släkt, men det är på det sättet vi håller vårt judiska arv levande. nu när jag skaffat egen familj skulle jag vilja fira lite i smyg här med, men då måste jag lära mig mer. det är det jag börjat med nu, judetråden är en del av just det. :)

kiralves: ursäkta en pantad fråga, men hur kommer det sig att man går med i en så pass liten kyrka, och därefter stannar i den. :)

• marcink

själv är jag en lewi, bara så ni vet. alla män i modern tid har det som mellannamn, och längre tillbaka är det efternamnifierat till lewonski/a.

• marcink

nu sover therese och noah. kanske lika bra, så får de ta igen sig lite. noah drog 56 när han kom ut, och det passade faktiskt rätt bra. synd bara att vi trodde att han skulle bli ännu större, så vår babygarderob framförallt är inriktad på 62, 68 och uppåt. :)

• marcink

jo, de tar igen natten här. therese ligger och försöker sova, och noah gnyr och somnar om med jämna mellanrum. riktigt sött måste jag säga. allt medan ajg och agge leker nicke och nilla i vardagsrummet...

hattifnatt: jag tror också längden är avgörande. vi får se hur barnen utvecklas...

• marcink

näe vi är inte här för vi har familjemys alla fyra liksom.

Svar på tråden Hey Jude!