Inlägg från: Monsa |Visa alla inlägg
  • Monsa

Hey Jude!

Ronja är ju 4 år nu och Alfons är 1,5. Kom på att jag lika gärna kunde skaffa tätt. Det enda är ju att jag är rädd för att få sån helvetisk foglossning som sist men jag väger 17 kg mindre så det är ju helt klart en fördel och så kommer jag ju fortsätta min bättre livstil förstås. Gick bara upp 4 kg med Alfons.

Det blir December/Januari, jättekonstigt, precis så som jag i alla fall inte skulle ha barn, precis innan årskiftet. Ja då har man väl nyår uppbokat på bb då

En fråga bara, inte kan väl ett test visa fel när det är så kanonblått? Det har det aldrig gjort på mig, inte ett dugg om det inte vart något och de gångger jag fått tidiga missfall har de vart svaga test.

• Monsa

Han kommer va 2 år och två månader och Ronja en månad från 5 år.

• Monsa

mayasmama, jag ahr för mig att det är hela sista trimestern som räknas som höggravid och då är du ju det

Stackare, vätska redan!

• Monsa

Tack ringblomma, som jag skrivit är jag i chock alltså!

• Monsa

ringblomma, jo vi hade ju ganska fullt upp och har det med, säkerligen därför det blev en bebbe, för att vi inte hunnit tänka så mycket.

Jag ahr ju bestämt sen innan att jag ska gå ner till 50% på studierna och nu verkar det ju som att det inte blir så många månader till som det ska pluggas, sen har jag fått mer jobb och kommer be om mer jobb med

Jag tror stenhårt på att barnen kommer när det är dags för det, kanske lite för att vi väntat längre innan och så har jag något syndrom på mina äggstockar så jag är så förundrad och tacksam över att man ens kan bli gravid.

Det kan man verkligen ta som ett tecken, du har helt rätt

• Monsa

Gjorde förresten ett test till och det är lika knallblått det!

• Monsa

Tack elims!

Är det någon här som har tre barn? Är det alltid så att mellanbarnet hamnar i kläm eller är som med allt annat vad man gör det till?

• Monsa

Tack för alla gratulationer, känns fortfarande konstigt alltså och det har tagit upp så stor tid av mina tankar idag så jag ahr inte fått mycket gjort. Hehe, nu kanske man kan härleda en å annan krämpa och trötthet till den egentliga orsaken

Nej, jag ska inte klaga men nu måste jag plugga på lite!

• Monsa

Ny, du får vara så avundsjuk du vill Jag ska skicka massa gravbaciller till dig!

Fattar inte, hur stora är oddsen att bli gravid på två samlag liksom! Jag är fortfarande chockad och ltie rädd, KidA, trösta mig och säga att det inte är så farligt jobbigt att va med barn

Svar på tråden Hey Jude!