Hey Jude!
elims
Hälsans kök har ju en del (bra saker dessutom), men de mesta innehåller ju ägg, så för vår del var det en fantastisk upptäckt
Man kanske kan be dem ta in andra saker från sortimentet?? Ska kanske skicka iväg ett mail..
elims
Hälsans kök har ju en del (bra saker dessutom), men de mesta innehåller ju ägg, så för vår del var det en fantastisk upptäckt
Man kanske kan be dem ta in andra saker från sortimentet?? Ska kanske skicka iväg ett mail..
Vi åker imorgon faktiskt. Tre nätter.. Ska bli jätteroligt! Det var totalt oplanerat, maken överraskade stort och bokade en resa nu i veckan
Dottern ska med också Vi får väl se hur det går.. Sist vi var i London var hon fyra månader, så då låg hon bara i vagnen och var nöjd.. Annat nu vid 1,5 år
Det blir nog inga stora projekt, mest äta på resturanger, shoppa, strosa runt och njuta av atmosfären
Funderar på att ta dottern till Hamleys
elims
Hur blev salladerna?
kidA
Jobbigt att Noah har magproblem Testa med dropparna, men om inte det hjälper KAN det vara mjölkprodukter som spökar också. Vill inte måla fan på väggen, men det kan ju vara bra att ha det i bakhuvudet. Speciellt eftersom Marcin är allergisk. Hoppas att ni får bukt med det!
elims
Kul att de blev lyckade! Trist att laga (och äta) mat utan luktsinne..
Jag undrar en sak som du säkert kan svaret på Det här med att separera challah är ju en mitzva som ska utföras om mängden mjöl överstiger ett visst mått (ca 2 kg??)
Är det bra att försöka baka med så pass mycket mjöl att challah kan separeras eller spelar det ingen roll om man bakar med mindre mjöl? Känner att det här låter svamligt, men du kanske förstår?
elims
Så du menar att du inte vet??? Det är väl säkert så att det inte spela någon roll, men jag blev lite fundersam eftersom jag oftast bakar på 1 kg mjöl. Tänkte att det kanske var "bra" att utföra denna mitzva. Trevligt att få ventilera tanken i alla fall
elims
Bränner du brödbiten du tar bort? vad gör du med en sen? Slänger?
Ha det så mysigt elims! Måste också se München någon dag..