Inlägg från: bubele |Visa alla inlägg
  • bubele

Hey Jude!

Hej alla!
    Hattifnatt: Du har privat meddelande.
    Mayasmama: Skall skynda mig att kolla bilden.
    Nyb: Väntar med spänning på bilder från huset...när var det ni skulle flytta in?

Skall ta ett bad nu, ses lite senare .

Badberoende Fajga

• bubele

Hattifnatt:
    Exsambon hälsar tillbaka även om vi just haft en lång och inte särskilt konstruktiv diskussion per telefon. Han uppskattade din hälsning, dock.

Mayasmama: vilken fin bild! Fast jag har heller aldrig sett såna prickar innan. Frågade ni vad de betydde när ni gjorde ul:et?

• bubele

Monsa:
    12 gånger?!?
    De måste tyckt att du var helt fantastisk!
    Vad roligt!!!!!

• bubele

Hej på er! Oj vad ni hinner skriva på ett par timmar bara . Förresten har jag och Hattifnatt kommit på att vi känner varandra. Hon och jag och exsambon har läst hebreiska tillsammans i två omgångar .

Blev det något mer än ramar på Ikea? Vill oxå åka nuuuuu

• bubele

...eller kanske hellre vid en tidpunkt på dygnet då de faktiskt har öppet

• bubele

Chaia
    Ja visst är det alltid så? Man kan inte åka till Ikea och bara titta! Jag skulle behöva tusen saker....sitter ju i en lägenhet som bara känns så halvfärdig eftersom vi flyttade in bara ett par veckor innan vi separerade. Så oavsett hur det blir, om det är denna lägenheten eller om jag skall ha en själv så kommer Ikeabesök vara på sin plats om någon månad eller så .

Jag har precis beställt matze, crackers och matzemjöl till pesach

• bubele

Elims
    Jag har beställt, inte köpt, den kommer inte förrän om några veckor. Här i Göteborg beställer man via församlingsbladet och sen kommer det till Kosher Livs som då har extra "matzeöppet" under någon vecka innan pesach. De har inte så stort annat sortiment, tyvärr. Mest frysta varor vill jag minnas. Och gefilte fish som jag köpt någon gång då jag varit för lat för att göra själv

• bubele

Hej!
    Jag, exsambon och Hattifnatt gick på Vuxenskolan har jag för mig. Hade nog föredragit en universitetskurs även om vi lärde oss en del, eftersom jag tyckte att det var många frågor jag inte fick svar på - mer än att man "kände" när det var t ex tet eller taf. Och sånt funkar inte alls för mig eftersom jag inte är tillräckligt bra för at "känna" när jag inte ens vet om jag stavat rätt till orden .

Så, gam ani medaberet ivrit rak qzat...tyvärr tyvärr

Nyb: Vin eller fika eller whatever. Bara vi får till en göteborgsträff

• bubele

Exsambon i telefon här hälsar att det enda han kommer ihåg från kursen är
    Ani shote mitz eshkoliot ba boker

Svar på tråden Hey Jude!