Inlägg från: mayasmama |Visa alla inlägg
  • mayasmama

Hey Jude!

hahaha sha-boom!!!!! hahahahaha ja det slår faktiskt herryes....själv har jag olof palmes autograf......

det e faktiskt mnga som tror att jag e judinna på mitt utseende....

• mayasmama

ok ville inte ta till denna men ni ger mig inget val...... när jag va liten bodde vi grannar med svennis!!! hans fru brukade ge oss pannkakor med smör och socker och mina föräldrar hälsade på honom i portugal. jag har varit hos hans mamma i torsby... tyvärr tappade kontakten när han skilde sig..... det ni!!!!

• mayasmama

men elims!!!!!!!
    e du inte riktigt klok!!!!! fy faaan va ont det måste göra!!!!!

skölj med massa vatten!!!!

• mayasmama

visst e hon snygg min lilla discotjej!!!!! hon e så rolig för hon lever verkligen sig in i det.....

tack så mycket för alla komplimanger!!!!! jag rodnar

• mayasmama

go morgon allihopa..... här e det födelsekalas om ett par timmar.... och en maya som naturligtvis vaknade i ottan och ville baka "tåjta" och göra godispåsar älsklingen trodde vi skulle göra påsarna också riktigt så hurtig e jag inte.....

e det ngn här så här tidigt?

• mayasmama

ca 18 femåringar så det blir nog livat.....

• mayasmama

jaha då var det morgon igen då.......

boker tov le kolam......

• mayasmama

hej hattifnatt
    kalset var lyckat men jobbigt och maya blev lite trött i slutet....en hel del väldigt stökiga pojkar som tog istort sett all uppmärksamhet från flickorna och då speciellt maya, slog de andra barnen, trängde sif före , använde ballonger till att gå och slå ut fulla saftglas från bordet, dessa två pojkar märktes mer än alla de andra 13 barnen tillsammans och det gjorde mig lite sne faktiskt. fick påpeka flera gånger att det var mayas kalas och att hon ville äppna sina paket själv få tårta före dem och liknande.....

jag vet inte det kanske var jag som överreagerade eftersom jag inte har pojkar själv och visst pojkar e mer aktiva i de flesta fall men det var flera pojkar där som var jättegulliga, höljudda men snälla.... och sen fick jag höra av en kompis som e mamma till en av de stökiga pojkarna att ja men maya måste ju lära sig att så e pojkar!!!!

måste hon det? måste hon lära sig att stå tillbaka , att inga flickor få ta plats och inte får uppmärksamhet att pojkar kan man alltid ursäkta med " ja men du vet hur pojkar e ".... jag blir ledsen över att se ett sånt beteende och om jag får pojkar skall jag göra allt i min makt att lära dem att inte sitta på en flickas kalas och sjunga "flickor e fula" som en pojke gjorde....

men men alla barnen hade roligt och det var på det stora hela lyckat men dessa pojkar drog helt klart ner känslan för maya och hon var lite ledsen efteråt och sa att nästa gång vill hon ha bara flickor på sitt kalas.....

vad tycker du ? du har väl pojkar? överreagerar jag och maya?

• mayasmama

jag reagerade faktiskt på hur alla flickorna betedde sig, det var färre flickor än pojkar och i vanliga fall e alla de flickorna framåt och pratsamma flickor men de blev totalt undaskuffade och det sorgliga e att de finner sig i det.... inget att göra liksom. ja det e verkligen tråkigt , men som sagt alla pojkar e ju naturligtvis inte sånna och maya och den ena stökiga pojken leker bra när de bara e dem vi umgås med hans föäldrar men så fort det e andra pojkar med så blir han helt omöjlig, det e likandant på dagis, de går på samma dagis.

tyvärr gör ju detta mig mer säker på att inte sätta maya på den judiska skolan eftersom som det ser ut nu blir hon den ända flickan i sin årskull, nästa år blir den ena av två flickor på sin avdelning på dagis tillsammans med 13 pojkar vet inte riktigt hur det skall gå..... nadav tycker att vi kanske flyttar henne men det känns jobbigt för bara ett år....

• mayasmama

vi försöker lära maya att vara tuff och tom ge igen om ngn ger sig på henne men hon har svårt för det hon e väldigt känslig... väldigt modig med vissa saker , liseberg, läskiga skaer, simma under vatten och sånna saker men med vissa saker e hon väldigt känslig och speciellt när blir mkt barn och alla springer och knuffas, då böir hon livrädd och börjar gråta.

maya e nämligen född med en muskelsjukdom som inte e diagnoserad men som gör henne muskelsvag, inte mkt längre för hon blir bättre hela tiden och vi tränar henne väldigt mkt men hon e inte lika snabb och inte lika stark som andra jämnåriga barn och hennes balans e inte lika bra, när hon var lite skrek hon i högan sky så fort ett barn sprang mot henne för hon var så rädd för att ramla. jag tror att detta gjort att jag kanske blir lite beskyddande emot henne för det har varit väldigt jobbig mnga ggr speciellt förra året när vi fick reda på att det kan vara ne form av muskeldystrofi och att hon kan komma att försvagas, men de lärda tvistar kan man säga, för ingen vet riktikt och vi e under utredning och kommer kanske aldrig få reda på exakt vad det e .

men nog om det det var inte det jag ville säga utan mera bara få lite råd hur man skall få sin flickflickiga tjej att slå sig fram lite i en enormt pojkdominerad vardag????

Svar på tråden Hey Jude!