Hey Jude!
Fick ett snabbt svar på frågan.
Fick ett snabbt svar på frågan.
KidA
Har det löst sig med matzebrödet?
Marcink.
Halv 9 är lyx. Här gick vi upp 07.15 idag.
Nu är vi hemma igen från vår lilla kaotiska men trevliga semester.
I onsdags morse tog vi tåget med våra tre barn och åkte ner till Stockholm. Vi firade seder i judiska församlingen, den 12/4, alltså den första sittningen. Det var en så enormt härlig och fin kväll. Det var mycket folk och även flera barn.
Sedan stannade vi kvar i Stockholm till söndag kväll. Med tre barn finns det ingen chans att ta det lungt och vila. Vi bodde på Scandic sergel plaza och från morgon till kväll har vi haft fullt upp med aktiviteter. Vi var på junibacken(för 8 gången), Nordiska museet,Tomtit, alla BR affärer som ungarna såg,gick lite i affärer. Hur som helst var det roligt och det är det viktigaste.
Vi hittade en helt underbar parklek i Humlegården, det var helt omöjligt att ta dem därifrån.
Sista natten fick vi även ta en taxi till Astrid Lindgrens barnsjukhus men en av sönerna, öroninflammation. Så nog kan man säga att vi har haft det fullt upp.
Nä nu måste jag i säng för att få lite sömn, är så fruktansvärt trött. God natt på er allihopa och sov så gott. Vi hörs!!!
På den första sedern 12/4 som vi var på var det ca 80 personer.Rabbin var där med sin familj på hela 6 barn!
Det serverades gefite fisk och lax till förrätt. Kyckling och kalv till huvudrätt och fruktsallad till efterrätt. Kocken kom speciellt från Israel maten var mycket god. Hela tillställningen började 20.30 och höll på ungefär 4 timmar framåt.
Det var jättehärligt och vi är glada att vi bestämde oss för att åka.
Chaia.
Humlegårdens parklek var också så fint. Nästa gång vi är i Stockholm ska vi spendera mycket tid där, barnen får leka, mamma och pappa vila. Kan det bli bättre?
Chana
Om din gammelmormor var judinna så betyder det ju att också du är det.
Paris om våren låter himmelskt, skicka hit lite värme och romantik!
Chaia. Snö i Sthlm, fy vad tråkigt. Men det har säkert smällt bort under dagen med tanke på att temperaturen ligger på +.
Monsa
Har ni barnen på dagis? Om inte sök dagisplats snarast. Då finns tid för er båda att göra det ni vill.
Men i situationen som råder i dag. Försök att ta det lungt och stressa inte, du kommer klara av dina arbeten och det med glans!!!
Monsa.
En enkel fråga med omtanke för dig. Varför är dagis inget alternativ?
Det skulle underlätta mycket för dig. Ni behöver inte ha heltid utan bara några få timmar per vecka, bara så att du får tid och ro för dig själv att läsa och skriva dina arbeten.
Själv kan jag säga att jag aldrig hade klarat av att läsa på heltid och vara hemma med våra små. Det hade aldrig fungerat.
På vilket sätt ser du helst att situationen ska kunna lösas?
Ha det gott!!!
Elims
Vad är det för något du pluggar?
Monsa
Grattis till graviditeten!
Vi har tre barn. Det är mycket jobb men det är också roligt.
Det kommer att vara mycket precis när bebisen föds men med tiden så vänjer man sig och det känns naturligt.
Ta vara på dig och vila så mycket som du bara kan.
Har du frågor så kan du fråga mig.
P.S Nu förstår jag ditt "utbrott" här för några dagar sedan D.S
Ha en bra dag!!!