Hey Jude!
Mässling, Polio och Röda hund.
Mässling, Polio och Röda hund.
Jaha, där hade jag fel då, är det påssjuka, trodde det var polio
Det är vid 12 mån dom får vaccin mot bland annat polio.
BMW är skitbra rent ut sagt! Jag ska ha en 316 eller 318 hade jag tänkt mig
Vi köper en som är lite äldre förstås och så vill jag ha en lagom liten bil med lagom motor, blir så himla dyra i försäking annars, det gör stor skillnad om den är svensksåld eller inte med.
Nu har vi en 520 men det är ju inga nya bilar direkt men oj vilken komfort och fina! Går inte att jämföra med andra bilar av samma årsmodell! Min man ska nog ha en skruttig liten golf eller nåt
Kolla in i mitt galleri! Ronja och Alfons har klätt ut sig till "hooka hookas" som Ronja kallar det för, trodde det var pocahontas men det var det inte!
Kan inte annat än skratta alltså!
Hej på er!
Mannen kommer inte hem förrän imorrn, igår var han hemma vid 21.30 och sen sover han på hotell inatt och så får barnen förhoppningsvis träffa honom imorrn kväll. Annars kanske dom får träffa honom på fredag kväll och om inte det går så träffar dom nog honom på lördag för han trodde inte han skulle jobba helgen.
Nog med min sarkasm, är så trött på denna grejen så jag spyr snart! Han får just nu 1400:- mindre i lön än om han haft A-kassa och det beror på att han ligger och kör 17 mil om dagen!
Blä, var tvungen att försöka ösa ur mig så det känns bättre, hoppas det blir bättre sen.
marcink, ja du kan få hans telenummer så kanske du kan fråga honom
Igår fick jag ju veta att han ska bo på hotell inatt och kommer hem imorrn kväll!
Nu ska han iof. jobba där han är nu i 3,5 veckor till och sen så kommer bensinkostnaden halveras. Usch det är så mycket och luddiga anställningsavtal/kontrakt så jag vet varken ut eller in. Han orkar inte bry sig men jag känner att allting är förjäkligt nu när han nästan inte är hemma nåt och att vi förlorar på det. Han får alltså ingen ersättning för bensinen, skulle inte ha fått något extra för att jobba övertid, både övertid och ob är inräknat i hans lön. Lönen är inte högre än avtal+normalt ob för en månad. Han har inte på papper hur många timmar han är anställd heller. Igår fixade han så han får övertidsersättning men han har det inte på papper än vilket jag kräver! Förra veckan jobbade han kanske 55 timmar eller möjligtvis mer! Han kör en timme till och en timme från jobbet varje dag. Ikväll ska dom jobba jättesent så han tyckte det var bra att sova på hotell inatt som dom visserligen betalar! Han har dock inte frågat mig vad jag tycker eller något sånt, vet inte hur han jobbar från dag till dag och barnen har knappt träffat honom!
Usch, vill inte ösa ut min skit på massa andra, är bara så ledsen över hela denna situation!
Hej på er! har lagt ut en bild på vår nya veckokalender som ska introduceras för maken ikväll, vi har patat lite och ska prata mer så vi kan enas om hur vi ska lägga upp vardagen. Jag kommer införa familjemöte varje vecka där all veckoplanering kommer göras och däe man kan ta upp de problem som finns och lösa det på ett kontruktivt sätt!
Ha en bra dag allihop/M
KidA, burkarna har jag haft ett tag men dom har blivit mer prydnad och griffeltavlan gjorde jag för längesen och brukar va i hallen, den används inte så mycket, men nu så ska det bli ändring på det! Det är ju bara konservburkar med små svarta lappar och dagarna där på och de lapparna är sen fastsatta med små mininypor. Själva burkarna sitter också med klänypor i tavlan
chaia, det är ett måste och vi behöver vara mer konkreta, det hjälper inte att prata och ofta glömmer man faktiskt det till och med. När mannen kommer hem vill man ju bara ha det bra och inte bry sig om massa onödigt tjafs, men när han sen är iväg så är det skit och då känner man att man inte hunnit ta det man skulle. Vi måste helt enkelt och för att få allt att fungera här och mer konkret visa på ömsesidig respekt genom att planera, kompromissa och bestämma tillsammans som det arbetslag vi är liksom. Jag kommer försöka trycka på att han ska styra upp det lite, han kan ju en del gällande planering och arbetsfördelning iom. hans jobb och de utbildningar han har så nu är det dags att leda familjen in i lyckan