Inlägg från: Chana |Visa alla inlägg
  • Chana

Hey Jude!

Hej!
    Smyger in här och frâgar fâr man vad me? JAg bor i frankrike och är judinna. Stormtrivs i frankrike närmare bestämt paris. Här finns allt man kan tänka sig och speciella omrdâden där man kan fâ tag i allt som har med judendomen att göra.
    Ville bara skriva lite. Ha en bra dag.
    Kramelikramis

• Chana

Hej Chaia: (och ni andra)

Jag har bott i Paris i 7 âr superhärligt men kan vara stressigt ibland. Det är sâ mysigt att bara strosa runt och sen gâ och äta en härlig falafel i judekvarteren.
    Jag älskar att bo här.
    Ha en bra dag

• Chana

Hej izabelle32 !
    Tack för välkomnandet!! Ha en bra dag!!

• Chana

Hej Tjejer!

Jag undrar vart jag skulle kunna fâ tag i recept pâ mat frân israel. Jag älskar att laga mat och skulle gärna vilja ha mânga goda recept frân er om ni har eller om ni vet vart jag skulle kunna fâ tag i det nâgonstans.
    Kram och ha en bra dag. Obs! Tack sâ mycket för alla varmt välkomnande!! Shalom

• Chana

Hejsan!
    Idag skiner solen i Paris jättemysigt. Jag gillar faktist när det är soligt skulle verkligen vilja bo där det är sol jämt. Nâgon som kan rekommendera ett bra land kanske?!
    Ops imorse ât jag tvâ "pain au chocolate uax amandes" ett slags chokladbröd med mandelmass i supergoda med en stor kopp jättegod kaffe (har en senseomaskin). Oj, jag som skulle börja banta idag ja, ja jag fâr ta det senare. Ville bara skriva ett lite soligt inlägg.
    Ha en bra dag och shalom pâ er allihopa!!
    Kramelikramis!!

• Chana

Hej KidA!!
    kom ner och hälsa pâ vettja!!
    Kram

• Chana

MONSA GRATTIS MABROUK (tror jag det heter pâ arabiska)Till Körkortet!!

• Chana

Hejsan!
    Ville bara skriva att jag finns här men har inte tid att skriva sâ ofta. Jag bor som sagt i paris och det är underbart dâ man kan hitta allt här nästan.
    Idag är det fredag sâ ikvÄll blir det stor couscous med kemia supergott nân som vill smaka.
    Annars sâ skiner solen underbart, men det är rätt kallt!!
    Ville bara skriva lite rapport frân mig.
    Shabat shalom!!

• Chana

Hejsan Tjejer!
    Idag är det soligt och fint i Paris där jag bor. Sitter och äter frukost mitt i solen, jippiiee! Annars sâ undrar jag kommer ni tillbringa peshar i sverige eller utomlands? Själv sâ firar vi den i Paris med god mat osv... Har ni börjat städa och förbereda, mycket var det och allt ska ju bort.
    Kram och ha en trevlig helg.

• Chana

Hej tjejer!
    Hur har ni det? Själv sitter jag och smälter gârdagesn middag, men gud sâ gott det var?! Jag mâste fâ frâga er är det samma traditioner i hos azkenasernas och sepharadernas peshar?
    Är det ingen som har nâgot bra recept pâ att gÖra matzosbrÖdet lite godare pâ morgonen?
    God fortsättningen!
    Kramis!

Svar på tråden Hey Jude!