Inlägg från: Chutzpah |Visa alla inlägg
  • Chutzpah

Hey Jude!

BOKIA TOV!

Här är ni nu då! Vad hände med den gamla tråden?

Vad ni är flitiga skribenter allihopa!

• Chutzpah

Jag med! Vilket bra namn på tråden! Hej Jude! Jag bara skrattade glatt.

• Chutzpah

Det var mig ett par söta ungar!! Mazel tov!

• Chutzpah

Pratade med min mamma igår. Hon hade hört att min kusin i Michigan (från pappas sida.... de har inte särskilt mycket kontakt efter skillsmässan), har 'sagt upp sig' från judendomen och nu läser till präst.

• Chutzpah

*snork* marcin.......

Näää, jag är bara lite överrasked. Jag tycker att religion är faktiskt ett val, och om hon har hittat lyckan i att vara präst, så har hon mitt stöd.

Första gången någonsin att någon i min familj har konverterat.

• Chutzpah

laila tov

Ska opp och jobba tidigt!

• Chutzpah

God morgon.

Min syrra ringde från USA igår kväll. Farfar gick bort i förrgår. Han blev 93.

• Chutzpah

Jag hade ingen aning vad Chabad var för något, tills jag träffade Rabbi Kesselman här i Malmö. Jag hade en beställning för en bröllopstårta som skulle vara strikt koscher, och fick använda köket på judiska församlingen. Han fick ta med mina formar och vissa utensilier osv för att kashra dem innan. Vi pratade en hel del om allt möjligt.... vi har faktiskt bott i samma delstat i USA! I alla fall.... nu svamlar jag.... men han är chabad och berättade vad det var för något. Han förklarade det som ungefär.... han är här för judar angående allt judiskt.. eller något.

Men men... lordy vad jag svamlar idag.

Här är en bild på den koscher tårtan, och en närbild på figurerna som jag modellerade i sockerdeg:

www.ultimatecake.se/bilder/hipp01.jpg
    www.ultimatecake.se/bilder/huppa01b_fig.jpg
    www.ultimatecake.se/bilder/huppa01a_fig.jpg

Hoppas alla har haft en bra dag idag..... det var inte mycket skriverier!

• Chutzpah

Hur är det med den lille, kidA?

Svar på tråden Hey Jude!