• La Lola

vad är ditt bmi?

mr me skrev 2014-03-02 10:00:40 följande:

Som sagt var, jag kan inte hitta det jag efterfrågade.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    mr me skrev 2014-03-02 10:14:53 följande:
    Att många är tjocka? Det är väl bara att se på hur många som svarat hur högt BMI de har? Och sedan var det några tjejer/kvinnor som ansågs ha lågt BMI som fick påpekanden om det.

Min slutsats blev att det kanske finns en del avundsjuka tjockisar på Familjeliv.

Vad i det var det som var så svårt för dig att förstå?
    Varför skulle vi tjocka vara avundsjuka bara för det?
  • La Lola
    mr me skrev 2014-03-02 10:23:52 följande:
    Men du får väl läsa hela konversationen istället för att hänga upp dig på ett enda inlägg och ställa frågor in absurdum på det? Snälla, så svårt är det inte...

Tog du åt dig personligen eller vad är det frågan om?
    Jag har ju läst. Så svårt att svara är det inte heller.

Nä, varför skulle jag göra det? För att jag är tjock?
  • La Lola
    mr me skrev 2014-03-02 10:37:56 följande:
    För att du upprepade gånger på ett anklagande sätt frågar om en sak som jag redan har svarat på?

Har man redan svaret framför sig, men ändå frågar, så är  det svårt att dra så många andra slutsatser.

Du är ju tydligen tjock och jag tycker att den här tråden är bra för den förklarar en del av den mentalitet som ofta finns här på Familjeliv där framförallt smala tjejer gårs till hackkycklingar. Det är inte konstigt när det finns en ganska ansenlig grupp av kraftigt överviktiga, avundsjuka kvinnor som är medlemmar på forumet.
    Anklagande? Då får du nog läsa det jag skriver med några andra glasögon....

Den förklarar ingenting tycker jag då.
    Antar att du missat alla trådar där det görs påhopp på oss tjocka...antar också att det då också handlar om avundsjuka för det tycks ju vara den enda anledningen till att nån reagerar över nåns BMI......
  • La Lola
    Jennie med ie skrev 2014-03-02 10:47:32 följande:
    För att vi tjocka kollektivt hånar smala. Eller något.
    Ja såklart är det så.
  • La Lola
    Anonym (kl) skrev 2014-03-03 12:24:41 följande:
    Om man ska tro den här undersökningen lider många av fetma på det här forumet. Mer än 33 får flest röster. lite sorgligt faktiskt.
    Tätt följt av BMI:t 22....
  • La Lola
    Skepparen skrev 2014-03-03 15:05:48 följande:

Summa summarum: 
    Det är helt legio att sparka på smala individer men tjockisar skall man ta i med silkesvantar. Vilket är en smula sjukt  när övervikten är en gigantisk(!) samhällskostnad och belastning.

Och ändå vimlar det av trådar där det skrivs en massa skit om oss tjockisar....fast silkesvantarna kanske är på i de trådarna, vad vet jag...
  • La Lola
    Skepparen skrev 2014-03-03 15:44:02 följande:
    När jag fick dessa kommentarer tänkte jag att "Jo, det är ju lätt att säga." 
    Jag visste ju att de hade rätt, jag var smal - inte förståndshandikappad.
    Det tycks många tro att vi tjocka är eftersom det väldigt ofta måste påpekas hur farligt det är väga för mycket....
  • La Lola
    Anonym (Varför?) skrev 2014-03-03 16:02:41 följande:
    Hur kommer det sig att du väger så mycket som du gör, varför har du valt en identitet som överviktig?
    För att jag är lat och äter fel. Vad menar du med valt en identitet som överviktig? Ja det må vara självvalt men jag har inga problem med att jag är tjock. Andra tycks dock ha ett problem med att jag är det.
  • La Lola
    Skepparen skrev 2014-03-03 16:08:30 följande:
    Var glad, då har du ju bekanta som bryr sig om din hälsa.
    Bekanta? Det är på FL det inträffar.
  • La Lola
    Anonym (Smal) skrev 2014-03-03 16:42:12 följande:
    Det är ju helt sjukt att det finns folk som kommenterar din överviktighet här på familjeliv.
    Bra att du verkar ha pysket för att hantera det men det är ju sjukt tragiskt att det finns folk som gör det.
    Det är det här jag menade i mitt förra inlägg....det är så enorm skillnad på VEM som påpekar ens vikt.
    Nära och kära kan man förstå och inte säga emot.
    Alla andra.... Har du inget snällt att säga så ska du inget säga alls! Tänk om alla förstod det!!
    Ja vad folk påstår på nätet om mig skiter jag i.
    Det tog dock hårt när min syster (smalt träningsfreak) kallade mig tjockis under en period. Det är liksom inte rätt sätt att få en människa att vilja ta tag i sin vikt o gå ner.

Nu är jag på väg ner, minus 10 kilo hittils, men jag har inga planer på att bli normalviktig.
  • La Lola
    Anonym (Varför?) skrev 2014-03-03 16:56:54 följande:
    Varför är det mer okej att kalla sin syster för smalt träningsfreak än att kalla henne för tjockt matfreak?
    Därför att jag aldrig skulle kalla henne det i hennes ansikte.
  • La Lola
    MissPink skrev 2014-03-03 17:05:06 följande:
    Det finns ju som sagt bra sätt och dåliga sätt till allting.
    Bra att du har gått ner eftersom det är det du vill. Själv kämpar jag mig uppåt.
    Vi möts på mitten där vi mår som bäst ;)
    Nja, min vikt i sig var inget problem (alltså själva siffrorna o hur min kropp såg ut). Dock vet att jag att det inte är hälsosamt att väga för mycket.
  • La Lola
    Anton Chigurh skrev 2014-03-03 23:02:32 följande:
    Hmm, Lola, du har just kallat din syster för smalt träningsfreak, på ett hyfsat stort forum, vad är det som säger att din syster inte läser här. Förr eller senare !!!

Är det okej att skriva nedsättande kommentarer om andra, så länge dom förutsätts inte få reda på det ???
    Tro mig, hon skulle aldrig ens kolla in en sekund här. O hon skulle ta de orden som en komplimang. För hon är smal och hon tränar så ofta hon kan.
  • La Lola

Jag hade ingen aning om att orden smal o träningsfreak var fula ord på något sätt. Smal, ja då är man normalviktig o ett träningsfreak tränar ofta o det trodde jag inte heller var något negativt.
    Tänk så fel man kan ha.

Ber om ursäkt att jag använde dessa ord.

• La Lola
    Anton Chigurh skrev 2014-03-03 23:28:57 följande:
    Nä, Lola, det behöver inte vara fula ord på något sätt, allt hänger på sammanhanget...sättet dom sägs på, du fattar såklart vad jag menarGlad

....och det är inte mig du skall be om ursäkt. Din syster ligger närmre till hands.cool.gif
    Javisst, jag ringer henne nu direkt.
Svar på tråden vad är ditt bmi?