Inlägg från: Anonym (Smal) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Smal)

vad är ditt bmi?

Jag har tyvärr bara bmi 16, det vill säga är 176cm lång och väger bara 50 kg.
    Är dock gravid nu i vecka 14 och har gått upp hela 7 kg.
    Hoppas bara att jag får behålla nåt av dom kilorna sen.

• Anonym (Smal)
    choklad skrev 2014-03-03 12:54:37 följande:

Lite tråkigt att se statistiken gällande BMI på 18 och under. 8 %, jämfört med 2% hos befolkningen i stort. Ni som svarat under 18, vill ni gå upp i vikt? Vad har gjort er underviktiga osv? Inget dömande, men undrar bara hur man blir så underviktig :) Vad önskar ni vore annorlunda?
    Att jag faktiskt skulle gå upp i vikt när jag äter och inte ner.
    Skulle också önska att jag kunde sluta bli dömd av 'alla' människor som är överviktiga.
    Det är precis som om dom har rätt att säga vad dom vill till mig bara för att jag är smal.
    Har tillex hört repliken "hur vore det om du skulle testa och äta nånting?" av en vilt främmande människa på stan.
    Kan tillägga att jag nyss hade kommit från McDonalds där jag hade ätit 2st big mac och co!!! 
    Det önskar jag vore annorlunda!
  • Anonym (Smal)
    choklad skrev 2014-03-03 14:38:08 följande:

Tack! Det var precis det här jag ville få fram. Att vi helt enkelt skulle sluta lägga oss i hur andra ser ut! Prova att vända på det du skrivit om dig själv till att gälla en överviktig istället, med kommentarer från okända på stan osv, och det inträffar hela tiden det också. Låt folk se ut som de vill, om de vill ha andras åsikt så ber de om den!
    Håller så med dig! Spelar ingen roll om man är tjock eller smal man ska kunna gå på stan utan att behöva höra en massa sjuka kommentarer. Upprepar det du sa för det är värt att sägas igen... "Låt folk se ut som de vill, om de vill ha andras åsikter så ber de om dem!"
  • Anonym (Smal)
    La Lola skrev 2014-03-03 15:46:18 följande:
    Det tycks många tro att vi tjocka är eftersom det väldigt ofta måste påpekas hur farligt det är väga för mycket....
    Det är stor skillnad på VEM som påpekar det och på vilket sätt.

Jag tex är tvärtom och väger för lite och kan säga att det är samma sak där med min nära och kära, dom påpekar hela tiden för mig hur farligt det är att vara underviktig och att jag måste göra si och så för att gå upp i vikt.Det är så klart för att dom bryr sig om oss och vill vårat bästa. Det är klart att det är jobbigt att höra men jag tycker det är stor skillnad på när mina nära och kära påpekar det för att dom bryr sig om mig än när nån pelle jöns mitt på stan kommer och påpekar det bara för att han/hon ska må lite bättre.

Tänk så här.... hade någon i din närhet varit nära på att bli allvarligt sjuk för nånting som han/hon gör mot sig själv och kan påverkas. Hade du inte lagt dig i? Eller hade du bara stått bredvid och tittat på dom bli sjukare och sjukare?

Kan tillägga att jag kände en kille i mina ungdomsår som hela skolgången var överviktig med ett bmi över 30+, han brydde sig inte alls och vi som vänner som stod honom nära sa inget om hans vikt. Inget skämt eller nåt påpekande att han skulle banta. Jag skriver kände för att innan hans 20 års dag så dog han pga övervikt.
    Än idag skäms jag att jag bara stod bredvid och aldrig sa nånting. Det finns ju bra sätt att påpeka det också och ser man nån i sin närhet sakta men säkert vandra mot sin död så måste man ju få säga nåt.

• Anonym (Smal)
    La Lola skrev 2014-03-03 16:36:45 följande:
    Bekanta? Det är på FL det inträffar.
    Det är ju helt sjukt att det finns folk som kommenterar din överviktighet här på familjeliv.
    Bra att du verkar ha pysket för att hantera det men det är ju sjukt tragiskt att det finns folk som gör det.
    Det är det här jag menade i mitt förra inlägg....det är så enorm skillnad på VEM som påpekar ens vikt.
    Nära och kära kan man förstå och inte säga emot.
    Alla andra.... Har du inget snällt att säga så ska du inget säga alls! Tänk om alla förstod det!!
Svar på tråden vad är ditt bmi?