• Anonym (Mi)

vad är ditt bmi?

Riktigt tråkigt att se statistiken gällande BMI över 33. Lika många på över 33 som på 22. Ni som svarat över 33, vill ni gå ned i vikt? Vad har gjort er överviktiga osv.? Inget dömande, men undrar bara hur man blir så överviktig :) Vad önskar ni vore annorlunda?

• Anonym (Mi)
    choklad skrev 2014-03-03 12:54:37 följande:

Lite tråkigt att se statistiken gällande BMI på 18 och under. 8 %, jämfört med 2% hos befolkningen i stort. Ni som svarat under 18, vill ni gå upp i vikt? Vad har gjort er underviktiga osv? Inget dömande, men undrar bara hur man blir så underviktig :) Vad önskar ni vore annorlunda?
    Jo klart man kan ställa sig samma frågor till den andra kategorin! CoolMen om jag utgår från de som befinner sig i den kategorin bland mina vänner så beror det på sjukdom, oförmåga att gå upp i vikt, de är liksom gjorda och menade att vara smala oavsett vad de äter, hur de tränar osv. Vissa har till och med kämpat med att bygga på sig och gå upp i såväl muskler som fett men det går inte för alla. Av den anledningen ställer jag mig inte lika frågande till dessa då det kan vara en stor sorg att vara smalare än man vill. När jag tänker på kategorin över 33 så tänker jag att det mer är ett beteende man ålagt sig... Kanske en fördom, men jag undrar hur det kan gå så långt. Klart vissa sjukdomar kan bidra till övervikt också, men så pass? I så fall måste det väl gå att stävja. Om det visar sig att man har en sjukdom som gör att man lägger på sig vikt så måste man väl vara observant på detta. Och jag tror inte att alla av de som svarat "över 33" har en sjukdom som gör att man befinner sig just på ett BMI över 33.
Svar på tråden vad är ditt bmi?